Az lealacsonyító ha van egy komolyabb kocsim (A4 '07), és utolér egy gyorsabb Passat, BMW, vagy Furgonos és ha látom, hogy szabad az út akkor jelzek neki jobbra, hogy mehet?
Annyira nagy kocsi az az A4, hogy a mögötted haladó furgon nem fog kilátni tőled, hogy előzhet e?
Inkább nem fogja érteni, mi bajod, és de eléggé lealacsonyító lesz, mintha félnél tőle.
Ha kamionnal mennél, még megérteném, hogy jelezni akarsz, bár én nem bíznék senkiben se ez ügyben.
Valóban fölösleges jelezni, kivéve ha nagy a forgalom ő pedig mindenkit letol, annyira siet.
Ne b sztassátok a kérdezőt, végre valaki segít a többi közlekedőnek, nem mókából feltartja a másikat!
Azért szoktam jelezni, mert sok gondolkodik, jön mögöttem az üres úton még kilométereket mikor a vége úgy is az, hogy megelőz, hiszen nem véletlenül ért utol. De mindegy akkor nem jelzek többet.
Motorosoknak szoktam lehúzódni, azok gyorsan veszik a lapot. :)
Ja és nem mellesleg nem probléma ha jelzed a másiknak ha elengeded. A minap lakott területen egy konzervdoboz haladt 45-50 körül, ahogy kiértünk az egyenesbe, egy Fabia és én elkezdtük volna előzni. A konzervdoboz meglátta a 100 méterre lévő falu vége táblát és beletaposott. A Fabia egy ideig erőlködött a szembesávban, de feladta, visszament a saját sávjába hogy leléceljek mellőlük.
Jobb egy ilyen konvervdobozos patkány az úton mint a kérdező?
Ha lakotton kívül 90-el mész, akkor nem törvényszerű, hogy kielőznek, mert 90 a határ.
Ha 80-al mész, akkor jó eséllyel ki fognak előbb-utóbb.
Egy kicsi ideig az ember megadja a lehetőséget, hogy haladj rendesen, ugyanis annak semmi értelme, ha kielőzöm, aztán visszaelőz, vagy ő toporog a seggemben.
Plusz meg kell várni a biztonságos lehetőséget is.
Egy 70-80-al haladó járművet ki lehet előzni azért ha az ember nem túl kezdő és van rá lehetőség az úton.
Tehát általában a mögötted lévőt minősíti ha nem képes rá. (vagy ha kezdő, akkor szerintem megbocsájtható, kamiont én se biztos, hogy ki mernék előzni 1 éves jogsival)
A problémát azok okozzák akik csigáznak 80-al, aztán egy kis egyenesen kapásból 100, amikor tudnád előzni. Ezekre mondom, hogy instabilak.
"Beviz Elek":
Olyat én is szoktam csinálni, hogy lakotton belül stabilan 50, és a lakott vége táblánál 2 sávra osztódik az út. Szépen alázatosan lehúzódom a külsőbe.
A mögöttem lévő meg nyálát csorgatva vágódna ki és már repülne el. Én viszont pillanatok alatt már százon vagyok.
A legtöbb esetben visszakullognak mögém. Nem tudom miért kéne ezerrel mennem lakott területen belül, főleg, hogy szoktak arra mérni is.
1x 2x van olyan, hogy a belsőben fogadja a kihívást az ember és 120-130-al lehagy. Azt már nem szoktam bevállalni, arrafelé nem biztonságos annyira gyorsan menni. Ha ennyire fontos neki, olyankor hagyom, had menjen.
A konzervdoboz esetében csak annyiból igaz a patkánysága, hogy olyankor taposott bele amikor előzni kezdték. Az olyan sofőröket én helyben lelőném. Egyszer engem is megszopatott egy utánfutós kocsi. 80-al ment, előzni kezdtem, de alig bírtam lehagyni 110-120-al. Le is izzadtam, mert jöttek közben szemben. Egyszerűen nem számítottam rá, hogy a gázra lép.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!