Elég durván felcseszték az agyam, és levezetésképp elmentem kocsikázni.
Következő a probléma:
A még csonthideg motorral kb. padlógázzal fordultam ki, majd majdnem padlóval rongyoltam kb. 400 métert a következő főútig.
Ez úgy elég is volt hogy lenyugodjak, aztán mentem még kb. 30-40 kilométert normálisan. De azóta nem hagy a gondolat, hogy ezzel most elég durván ártottam a motornak.
Szerintetek?
2009-es évjáratú Ford Mondeo 2.0 TDCi, 6 sebességes manuális váltóval.
2015. márc. 29. 20:33
1/7 anonim válasza:
Az biztos hogy nem tett jót neki. Már nincs olyan hideg szóval a hengerfej repedésnek kicsi az esélye (de bekövetkezhet). Az is biztos, hogy annyit kopott most a dugattyúid, mint ha normális használat mellett 2-3 hónapot vezettél volna. A hideg olaj nehezen keni az alkatrészeket, így nagy a kopás is, főleg padlógázzal. De szerintem nyugi, nem okoztál akkora nagy bajt neki.
2015. márc. 29. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Van aki naponta igy használja. Semmi gond nem lesz.
2015. márc. 29. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Azért ha elgurul a gyógyszer ne így vezesd le a feszkót. Ezt már megcsináltad, ennyi. Nem valószínű hogy egy kis extra kopáson kívül más baja esett volna a motornak.
2015. márc. 29. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Én a benzines autómat is járatom 5 percig. Persze most nincs annyira hideg, de ilyet nem csinálunk dízel motorral.
2015. márc. 29. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Hát ne csinálj ebből rendszert, mert a szervízdíj is könnyen felcseszheti az agyad.
2015. márc. 29. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 szántóvető válasza:
a váltások megvoltak az optimális fordulatszám tartományban vagy tiltásig pörgetted?előbbi esetben nem lehet gond egyetlen alkalomtól.
2015. márc. 29. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 A kérdező kommentje:
Nem lesz belőle rendszer.:)
Jól esett meghajtani, rögtön lenyugodtam ahogy hallottam hogy "üvölt", meg húz mint a disznó.
Alapból dinamikusan vezetek, de üzemmeleg motornál, és természetesen nem így.
Nem pörgettem tiltásig, természetesen a váltások megvoltak. Olyan 2500-4000 fordulat körül.
Egyébként nemrég volt szervízben, olajcsere az előírt periódus nagyjából felénél van 6-7000 kilométerenként, stb. Szóval nagyon jól karban van tartva.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!