Generátorhiba, vagy több minden egyszerre?
Sziasztok!
Adott egy 2001-es Seat Cordoba AKK motorkóddal.
A minap az út közepén észleletem, hogy felvillant a generátor lámpa a műszerfalon, majd kis idő múlva eltűnt.
Később újra felvillant, és már úgy is maradt. Félúton voltam, gondoltam megpróbálok hazaérni vele.
Közben a műszerfal minden mutatója (sebesség, fordulat, üzemanyag, vízhőmérséklet) leesett és nem mutatott semmit.
Az egész műszerfal világítása elkezdett vibrálni folyamatosan. Így ment ez addig, míg majdnem haza nem értem, utána minden visszaállt és már a generátor lámpa sem világított.
Szerintetek nagyon súlyos lehet a probléma? Vagy csak kontakthibáról lenne szó?
Mindenképpen elviszem szerelőhöz, de kíváncsi vagyok a véleményetekre is.
Előre is köszönöm a választ!
Azt kifelejtettem, hogy pár hete egy fél éves akksit kellett kidobnom, mert elvileg (a BOSCH gyár szerint) zárlatos lett.
Ennek lehet valami köze a fent leírtakhoz?
Ha a tünetekhez hozzáadom a döglött akksit akkor azt mondanám, hogy diódahíd-hiba. Nem tudom a te kocsidban külön van vagy beépítve a generátorban.
Annál jellemző, hogy ha meghibásodik és felmelegszik akkor kakukk, ha visszahűl megint jó. Persze csak egy darabig, később egyre gyakrabban csinálja majd és végül teljesen megdöglik.
Nekem már volt ilyenem a kocsimnál, első pár napban hol volt töltés, hol nem volt, végül már kb. 30 mp után elment és az is kinyírta az akkumulátorokat.
Úgy látszik feszültség szabályozó volt a baj. :)
Köszönöm szépen a válaszokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!