Mennyi büntetést kapnék ha túlterhelem a trélert amit húzok?
Nem leszek nepszeru, de ne tedd. Nem veletlenul adjak meg a sulyhatarokat, az utburkolatot (es a hidakat!) meretezik (kiszamoljak) adott terhelesre. Ha ennel lenyegesen nagyobb terhet kap, akkor azonnal is tonkremehet, kisebb tulterheles hatasara (a te eseted ilyen) ez nem lesz ilyen drasztikus, de hamarabb repedezik, katyusodik. Kozlekedessel foglalkozo epitomernok vagyok.
Amit megtehetsz: kiszamolod pontosan, hogy egy-egy tengelyre mekkora suly jut. Foutak tengelyenkent elvileg 11,5 tonnat, ossztomegben 80 tonnat, mellekutak egyelore 10,0 tonnat, ossztomegben 40 tonnat kell, hogy birjanak. (Lassankent epitik at, hogy a 11,5 t tengely-, es 44 t ossztomegterheles mindenhol meglegyen, de mellekutaknal ez sehol nem tart.) Ha NKH-s megallit, o is tengelyterhelest fog merni. Az ossztomegnek hidak eseteben van igazan jelentosege: rafer-e egyaltalan az egesz jarmu a hidra? (Marmint az osszes tengelye egyszerre) A te esetedben ennek sulykorlatos hidaknal van ertelme. Azt nezd, hogy mi az a legtobb, ami egyszerre rafer. Figyeld a kihelyezett sulykorlatozo tablakat, azokat nem veletlenul rakjak ki. Mellekuti hidakon kulonosen! Ezek kozul nemelyik rendkivul rossz allapotban van.
A legjobb, ha elore megtervezed az utvonalad, a kozut honlapjan regebben elerhetok voltak korlatozasokat is tartalmazo terkepek, gondolom ezeket most is elkeszitik. Van egy oldal, hidadatok.hu, ezen a hidak korlatozasai fenn vannak, de a kozut honlapjan osszesitett terkepek is kell, hogy legyenek. Ha tul nagy teher jon ki adott tengelyre, meg mindig marad lehetosegkent az utvonalengedely megkerese, abban osszeallitjak neked, pontosan hol mehetsz, milyen sebesseggel (a dinamikus terheles miatt), hasznalhatod-e a felfestett savokat, vagy esetleg az ut/hid tengelyeben kell lassan csorognod (de erre csak jelentosebb tulterheles eseten van esely), ilyenkor nyilvan kiserokocsival.
Szoval eloszor szamolj, az is lehet, hogy at sem leped a sulyhatarokat.
Mas kerdes, hogy a jarmuvedet tulterheled, es annak a tulsuly miatt kisebb lesz a menetbiztonsaga. Azon tul, hogy tonkre is mehet. (Ne feltetlen azonnali tonkremenetelre gondolj, ezeket a szerkezeteket faraszto teherre is meretezik, bizonyos szamu teherismetlest birnak ki adott teherrel. Ha nagyobbat kap, hamarabb fognak egyes reszei eltorni. Ido elott cserelheted a traileredet.)
Es mindenkepp menj lassabban, a terheles dinamikus resze akkor kisebb.
Bizony a 7-es nagyon félreértette kérdésed.
De a vontatás sok mindentől füg. nekem is volt gondom amikor a hajóm vontatását terveztem.
A H-szabályok kacifántossak, így például a Jepp Cherokeemal kevesebbet vontathattam mint egy kisebb autóval az összsúly miatt,ezen túl például külföldön a terepjáró külön kategória és ott más szorzó van mint itt... de vedd figyelembe a jogosítványod is ..és beleköthetnek /ha kötekedők/ még a vonóhorog magasságába is...
Köszönöm a válaszokat :)
Remélem nem lesz bajom belőle... ha össztömegben beleférek a 3.5t sulykorlátba, a vontató saját tömege pedig több a vontatott tömegnél, akkor elvileg még szabályos is lesz...ugy gondolom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!