Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell helyesen váltani?...

Hogyan kell helyesen váltani? Hogy a kuplung se sérüljön és benzint is spóroljak.

Figyelt kérdés

1es megtartom azonnal 2 majd rövid gyors váltásokkal fel 4be...kuplungon csak addig a láb amig benyom majd visszaenged....


de kanyarodásnál?


4ben fék vissza 2 felenged vagy a kanyar után enged fel?


ill mondjuk parkolásnál?kinyomott kuplunggal gurulok be mondjuk...


2015. márc. 20. 22:43
 1/5 anonim ***** válasza:

Az biztos, hogy nem kinyomott kuplunggal kanyarodunk.


A kanyarodást meg nem értem...

2015. márc. 20. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
4 ben vagyok fékezek visszaváltok 2esbe majd felengedem a kuplungot?
2015. márc. 20. 22:57
 3/5 anonim ***** válasza:

Kanyarodásnál ugye előre lelassítasz, hogy be tudd venni, aztán visszateszed a sebességet - ha szükséges - és felengedett kuplunggal kanyarodsz. Tehát: 4-ben vagy, leveszed a lábad a gázról, átteszed a fékre és elkezdesz fékezni. Ezzel egy időben kuplung be, sebességváltás és kuplung fel, gáz pedig lenyom - mérlegszerűen.


Parkolásnál pedig attól függ hova kell beparkolni.

2015. márc. 20. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Kanyarodni 2-esben, felengedett kuplunggal sebességben, hogy "kihuzasd" a kocsit a kanyarból és megakadályozd a csúszást!


Menet közben pedig a közhiedelemmel ellentétben - amit sokan hisznek a mai napig - nem azzal teszel jót az autónak, ha kínzod szerencsétlen motort alapjáraton 40-el 4.-ben.


Az autó fogyasztása és kopása akkor optimális, ha a nyomatékgörbe megfelelő pontján tartod mindig a teljesítményt. Fontos kiemelni, hogy nem a nyomatékgörbe maximumán (ahogy pár boyrészer teszi!), hanem egy olyan ponton, ahol még nem üveghangon jár a motor, de már van nyomatéka.


Példa:

[link]


itt egy nyomatékgörbe (2000 ccm-es dízel).


Jól látszik, hogy 1500-as fordulatszám alatt nincs benne élet, 1500-2000 között viszont meredeken nő a motor ereje. Erre az autóra azt mondanám, hogy folyamatosan úgy autóznék vele, hogy még felváltásnál se essen 1500 alá a fordulatszám, de inkább 1800-2200 között tartva a fordulatot folyamatosan. Ez vezetne a leggazdaságosabb és legmotorkímélőbb üzemhez.


[link]


Itt egy 1.6-os benzines motoré, itt jól látható, hogy már 2000 alatt gyenge a motor, itt pl. 2000-2500 között tartanám állandó haladásnál a fordulatot, gyorsulásnál pedig még jobban kipörgetném, mint az előző autót.


A haladó sebességedet pedig érd el dinamikusan (nem a padlógáz hülyegyerek effektusra gondolok) és ha elérted akkor válts fel megfelelő fokozatba.

2015. márc. 21. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Én akkor engedem fel a kuplungot, mikor elkezdem tekerni a kormányt, azaz már kanyarodás közben. Igy a legjobb az autónak.
2015. márc. 21. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!