Hogyan kell helyesen váltani? Hogy a kuplung se sérüljön és benzint is spóroljak.
1es megtartom azonnal 2 majd rövid gyors váltásokkal fel 4be...kuplungon csak addig a láb amig benyom majd visszaenged....
de kanyarodásnál?
4ben fék vissza 2 felenged vagy a kanyar után enged fel?
ill mondjuk parkolásnál?kinyomott kuplunggal gurulok be mondjuk...
Az biztos, hogy nem kinyomott kuplunggal kanyarodunk.
A kanyarodást meg nem értem...
Kanyarodásnál ugye előre lelassítasz, hogy be tudd venni, aztán visszateszed a sebességet - ha szükséges - és felengedett kuplunggal kanyarodsz. Tehát: 4-ben vagy, leveszed a lábad a gázról, átteszed a fékre és elkezdesz fékezni. Ezzel egy időben kuplung be, sebességváltás és kuplung fel, gáz pedig lenyom - mérlegszerűen.
Parkolásnál pedig attól függ hova kell beparkolni.
Kanyarodni 2-esben, felengedett kuplunggal sebességben, hogy "kihuzasd" a kocsit a kanyarból és megakadályozd a csúszást!
Menet közben pedig a közhiedelemmel ellentétben - amit sokan hisznek a mai napig - nem azzal teszel jót az autónak, ha kínzod szerencsétlen motort alapjáraton 40-el 4.-ben.
Az autó fogyasztása és kopása akkor optimális, ha a nyomatékgörbe megfelelő pontján tartod mindig a teljesítményt. Fontos kiemelni, hogy nem a nyomatékgörbe maximumán (ahogy pár boyrészer teszi!), hanem egy olyan ponton, ahol még nem üveghangon jár a motor, de már van nyomatéka.
Példa:
itt egy nyomatékgörbe (2000 ccm-es dízel).
Jól látszik, hogy 1500-as fordulatszám alatt nincs benne élet, 1500-2000 között viszont meredeken nő a motor ereje. Erre az autóra azt mondanám, hogy folyamatosan úgy autóznék vele, hogy még felváltásnál se essen 1500 alá a fordulatszám, de inkább 1800-2200 között tartva a fordulatot folyamatosan. Ez vezetne a leggazdaságosabb és legmotorkímélőbb üzemhez.
Itt egy 1.6-os benzines motoré, itt jól látható, hogy már 2000 alatt gyenge a motor, itt pl. 2000-2500 között tartanám állandó haladásnál a fordulatot, gyorsulásnál pedig még jobban kipörgetném, mint az előző autót.
A haladó sebességedet pedig érd el dinamikusan (nem a padlógáz hülyegyerek effektusra gondolok) és ha elérted akkor válts fel megfelelő fokozatba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!