Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kocsimosás kézi autómosóban....

Kocsimosás kézi autómosóban. Ti hogy csináljátok? Az alvázat is lecsapatjátok?

Figyelt kérdés

Elmentem múlthéten a mosóba, lemostam a kocsit, de néhol elég béna és foltos lett.


Nem tudom, máshol hogy van, de az itteni mosóban 4 féle program van: samponos mosás /alacsony nyomással/, öblítés /magas nyomással/, waxos-viaszos mosás, fényesítő öblítés /alacsony mosással/.

Amilyen sorrendben most leírtam, az oda kitett táblán így is javasolják csinálni. Tehát 1. samponos, 2. öblítés, 3. wax, 4. fényesítés. Ezt a sorrendet be "kell" tartani vagy felesleges?


A fényesítő öblítés mit takar? A wax után is elég fényes lesz, nem?


Amúgy én úgy csináltam, hogy magas nyomású öblítéssel /ami a 2. az ajánlott sorrendben/ lecsapattam az alvázat. A karosszériára pedig csináltam az ajánlott sorrendet. Samponos mosás + öblítés. Utána állítólag át kell törölgetni az egész kocsit Vileda mosogatóronggyal. Namármost nekem ez nagyon nem jött be, ugyanis egy idő után vizes lesz a rongy, a vizes ronggyal pedig csak elkenem rajta a vizet, száraz egyáltalán nem lesz. nem tudom, hogy ezt ki találta ki, de eddig nekem egy elég nagy barom ötletnek tűnik. :SSSS


Ezután nyomattam rá némi waxot és ennyi. Gondolom, utána már nem kell törölgetni. A fényesítő öblítés már kimaradt, mert mások is vártak a sorukra és elég sokat elbénáztam ott.



Hogy kell ezt a mosást normálisan csinálni? Kell-e valami sorrend? Kell-e törölgetni? /Tapasztalatból mondom, hogy ez nekem nagyon nem vált be.../ Vagy jobb-e esetleg, ha magától megszárad. Ha kell törölgetni, akkor egyenként kell a samponos mosás, az öblítés és a wax után is?


Légyszi, írjatok le nekem mindent PONTOSAN! Köszönöm előre is!


2015. márc. 18. 15:39
 1/4 Vizéli László ***** válasza:
100%
Végig mész a programon sorba. Nem kell törölgetni semmit. A fényesítő öblítés az gondolom az lehet mint Tatabányán a foltmentes öblítés. Annak annyi a lényege, ha azzal a wax után lecsapatod, nem rakódik le a vízkő olyan kis foltokba száradás után.
2015. márc. 18. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Koplárovics Béci ***** válasza:
Én olyan helyen mosom, ahol kétféle program van: (ozmózisos) vegyszeres mosás és öblítés. Elég egyértelmű. Vegyszeressel végigmosom jó alaposan, aztán leöblítem. Ha nem maradnak ki helyek a vegyszeressel, akkor nem lesz foltos és pöttyös sem.
2015. márc. 18. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A mosókban ált. kevés mosószer van spórolásból. Sokan úgy csinálják, hogy bedobnak egy százast, gyorsan lecsapatják, hogy vizes legyen az autó, utána viasztartalmú autósamponnal körbekefélik (nem úgy értve), eztán egy másik százasból lemossák róla a mosószert.

Önmagában a magasnyomású mosás nem hozza le az összes koszt, hanem csak a nagyját. Arra vigyázni kell, hogy ahol sérült a fényezés, a festés, vagy a lakkréteg, alvázvédő, oda a magas nyomással adagolt víz befolyik. Betolja a magasnyomású a vizet a fényszórókba is, ha nem tökéletes a szigetelésük, a lakkréteg alá, a repedésekbe. A sérült lakkréteget képes felszakítani. Én emiatt slagpárti vagyok, egy jó szórófejjel van a vízvezetékben benne annyi nyomás, hogy lecsapja a koszt anélkül, hogy a fentebbi problémák előjönnének.

Az alvázat nehéz elérni ezekben a magasnyomású mosókban, azt inkább valahol olyan helyen kell lemosatni, ahol vállalnak alvázmosást. Azután ellenőrizni kell, hogy rendben van-e az alváz szükség esetén a rozsdás részeknél rozsdapassziválóval lekenni és utána lefújni alvázvédővel.

2015. márc. 19. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

THX a válaszokat!


3-as válaszló:


A sérült fényezés/festés/lakk mit jelent? Mi az a sérülés, aminél már nem jó a magas nyomásút használni? Csak mert pl. az én autóm fényezése se tökéletes, pedig nyáron políroztattam. Ici-pici, kb. 1-2 milliméter széles pöttyök vannak néhol, elvétve. Pl. a motorháztetőn 3-4 ilyen aprócska. Gondolom, a felverődő apró kavicsok miatt. Illetve 1-1 helyen nagyon minimális kis karc, kb. akkora méretű, mint a kisujjam hegye. De ezek szerintem minden autón megvannak. Szerintem nem létezik olyan kocsi, amin ne lennének ilyen minimális "sérülések". Vagy ha van is, akkor azt frissen tolták ki a gyárból vagy még az autószalonban várja az új gazdáját...


Szóval a lényeg annyi, hogy nem ilyen öklömnyi nagyságú karcokra és festékleválásokra kell gondolni. :D Tehát gondolom, a magas nyomásúval inkább olyan autóknál kell vigyázni, amik valóban rohadnak...


A mosót amúgy én simán be tudtam tenni az alváz alá. Nem samponoztam, csak simán leöblítettem magas nyomással. Utána még ennyire fontos az alvázvédelem? Valaki azt mondja, semmi nem kell rá. Habár mondjuk az én autóm alja sem rozsdás. Legalábbis úgy tudom. :D

2015. márc. 21. 21:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!