Miért rezeg a váltó?
A motor működés közben remeg. Nem meglepő, ez a szokása. A váltó meg jól hozzá van csavarozva a motorhoz, hogy le ne repüljön róla, tehát az is remeg.
Mivel a vevők elvárják, hogy egy drága autóban fényesre legyen nyalva a valaguk, ezért a prémiumgyártók arra törekednek, hogy a motor-váltó egység remegését eltüntessék vagy csökkentsék. Erre szolgálnak a motortartó gumibakok, a kiegyensúlyozótengelyek és még a DMF is ezért van.
Ettől függetlenül a dízelmotorok alapjáraton szeretik kicsit remegtetni a karosszériát, ez pedig leginkább a váltókaron észrevehető. Az ugyanis közvetlenül a váltóra van rögzítve és jó hosszú, kis rezgésre is alaposan kitér.
Ha csak alapjáraton mozog a váltókar és nem arról van szó, hogy végállástól végállásig csapkod a kulisszában, akkor nincs gond. Ha nagyon erős a remegés, esetleg terhelésváltásra koppanás is hallható, akkor vagy a motortartó bakok fáradtak el, vagy a DMF adta meg magát.
Mennyire rezeg? Csak nagyon finoman érződik, vagy látszik szabad szemmel, hogy rezeg?
Majdnem én is irtam, hogy normális, de egy 2012-es BMW-nél nem az, ami annyira finom autó, hogy belülről nehéz megmondani hogy dizel e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!