Hallott-e már valaki arról, hogy a nyolcvanas években a Maserati Biturbo típusát be akarták tiltani?
Ilyesmiről nem hallottam. Mondjuk az tény, hogy a Biturbo elég sokat találkozott élete során az ilyen-olyan szabályok korlátaival: a belpiacos változatok motorja azért volt olyan kicsi, mert Olaszországban akkoriban öngyilkosság volt két liter fölötti hengerűrtartalmú autót tartani, olyanok voltak az adózási szabályok (lásd még: BMW E30 320si), bizonyos vélemények szerint ez volt az egész biturbó-fejlesztés hajtóereje - elfogadható teljesítményt produkálni két literből. Mondjuk az exportváltozatokban 2,5 literes motor volt, nem véletlenül.
Aztán ott volt a második generáció Racing nevű kivitele, ami eredetileg belpiacos volt, de annyira jól sikerült, hogy más országokba is importálták - na, itt a forgalomba helyezés volt érdekes sztori, mert az autó nem kimondottan közútra készült és amolyan olaszosan slendrián volt a gyártási dokumentáció, az európai közlekedési hatóságok néhol nem nagyon tudtak mit kezdeni a típusengedély nélküli autókkal, amik ráadásul közveszélyesen gyorsak voltak.
Mondjuk nem volt teljes siker a sorozat: a '80-as és '90-es évekre az olasz autók gyártási-összeszerelési minősége elérte a mélypontot a '70-es évek óta tartó mélyrepülésében. Ezért aztán a Biturbok komplikált motorja és annál épp csak kicsit összetettebb elektromos rendszere sok meglepetést produkált a tulajdonosoknak. De amennyire tudom, betiltással sehol sem honorálták a típus produkcióját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!