Dizelt vagy benzin-gázos autót évi 50 000 km-hez?
Miért, mi a baj a benzi-gázossal? :)
Lényegében olcsóbban jössz ki a gázossal, mert fogyasztásban szinte ugyanott vagy, de nincs benne turbó (gondolom a sima szívó 1.8-ra gondoltál, 125 lovas, bőven elég az A3-ba). Arra kell figyelni, hogy nem szabad folyamatosan csak gázzal járni, néha menni kell benzinnel is, mert teljesen "átáll" és később benzinnel nem is fog menni, csak gázzal. Rendeltetésszerű használat esetén nem lesz gond.
Egyetlen hátránya a + tartály, ami vagy elfoglalja a csomagtartót vagy (és A3 esetén ezt javaslom) a pótkeréktárolót. Lényegében kis autónál kényelmesebb a pótkeréktartály, csak akkor vagy nem viszel pótkereket, vagy a csomagtartóban tartod.
Egyébként az 1.9-essel sem nyúlsz mellé, nagyon-nagyon jó motor.
Ha rendes szaki alakítja át márkásabb szettel, akkor az autógáz is teljesen megbízható tüzelőanyag. Nem szabad spórolni vele meg gázpalackot rákötni, mint ahogy a '90-es években csinálták egyesek, de hát benzines autó esetén sem szokás lavórral helyettesíteni a tüzelőanyagtartályt....
Csak CNG-kútból van kevés, LPG-t kapni minden nagyobb városban és gyakran faluhelyen is. Sokkal tisztább, mint a diesel vagy benya, tehát ha van légzőszervi megbetegedéssel küzdő a családban, akkor is ajánlottabb, mint a diesel. Annyi a hátránya, hogy egy kicsit gyengébb lesz a járgány (nem sokkal, 5-10%), illetve a szerelővel tényleg érdemes átnézetni legalább évente egyszer (3-4 évente pedig kötelező).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!