Mi a különbség a tömlős és a tömlő nélküli gumiknál?
Tömlő gumi:kell bele belső
Tömlő nélküli:nem kell bele belső
Igen,fel lehet tenni a tömlős gumi helyére a tömlő nélkülit!
Eleinte létezett a tömlős gumi, ez két részből állt. Belül volt egy vékony falú, rugalmas, légzáró tömlő. Ezt felfújtad, úgy nézett ki, mint az úszógumi, tartotta a levegőt. De mivel vékony volt a fala, könnyen kilyukadt. Ezt vette körül a külső gumi, ami vastag, erős volt, megfelelő futófelülettel. A levegőt viszont nem nagyon tartotta meg. A kettő jól kiegészítette egymást: az erős, de nem légzáró külső gumi megtámaszkodott a vékony falú, de légzáró belsőn. Csak ha a belső lyukat kapott, egy pillanat alatt leengedett a kerék, ez volt a durrdefekt.
Később jött az újítás, a tömlő nélküli gumi. Itt nem volt belsőgumi, a külső peremét alakították ki úgy, hogy légzáró legyen. Mélyágyas keréktárcsa kellett hozzá, házilag már nem volt szerelhető.
Vannak kerekek, amikre tömlős és tömlő nélküli gumi egyaránt szerelhető, másokra nem. Ezért lenne jó tudni, milyen járműről, milyen kerékről van szó, de ebben a témakörben még mindig nem divat információt is megadni a kérdésben, a válaszolók okosak és majd kitalálják. Drótküllős kerékre általában nem lehet tömlő nélküli gumit szerelni. Van néhány kivétel, de ritkák az ilyenek. Lemezfelnire általában lehet tömlő nélkülit szerelni, ha olyan kivitelű. Az osztott ágyú lemezfelni nem ilyen, arra csak tömlős mehet. Igaz, ez sem gyakori, de előfordul. Az alufelnik mélyágyasak, tömlő nélküli gumival szerelhetők. De van, hogy a tömlő nélküli gumihoz való felnire is tömlős gumi kerül: ha elrohad vagy kiverődik a felniperem és megadja magát a gumiabroncs légzáró pereme (mondjuk mert Ezermester Jóska házilag, pajszerral próbál gumit cserélni, hiába magyarázzák neki, hogy tömlő nélkülit már nem lehet úgy, mint hatvannyócba' a Škodán a diagonált), akkor tömlőt szoktak tenni az abroncsba. Akár a tömlő nélkülibe is. Mindegy az neki, csak valami tartsa a levegőt. Ilyenkor hiába szerelnél fel tömlő nélküli gumit, nem fogja tartani a levegőt, amíg a felni hibáját ki nem javítod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!