Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen fefüggesztés típusok...

Milyen fefüggesztés típusok vannak és melyik a legjobb? (mcpherson stb)

Figyelt kérdés

Hello mostanában nagyon elkezdtek érdekelni az autók és tudni szeretném milyen autót válasszak ami olcsó/jó úttartású!

Köszönöm a válaszokat!


2010. febr. 13. 20:49
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Első felfüggesztésnél manapság használják a McPherson-típusú vagy "gólyalábas" felfüggesztést, illetve annak különböző tengelycsonkokkal kialakított módosított változatait. Ez olcsó, kellően jó úttartást biztosít és felépítéséből adódóan jól lehet társítani keresztben beépített orrmotorhoz. A modernizált változatok (pl. Ford RevoKnuckle) már a McPherson azon hátrányos tulajdonságát is csökkentik, hogy a hajtási befolyás erősen tekeri a kormányt. Ennél drágább megoldás az első futóművön a kettős keresztlengőkar, amely széltében sok helyet foglal, ezért hosszmotorhoz használható, illetve kicsit nehezebb átvezetni rajta a féltengelyt (mivel a féltengely és a rugó ideális helye egybeesik). Cserébe nagyon pontos megvezetést biztosít a keréknek. Merev hidat nagyon ritkán használnak, általában terepjárókban.

Hátul nagyobb a választék: van a manapság divatos csatolt lengőkar: ez olcsó, van némi kanyarstabilizálása és felépítéséből adódóan lapos, elfér az ötajtósok csomagtere alatt. Van ennek a Watts-rúddal kitámasztott változata, ez az oldalirányú erőkkel szemben stabilabb. Nem hajtott hátsó tengelyek esetén szeretik alkalmazni. Drágább, nagyobb autókon (szintén nem hajtott tengely esetén) alkalmazzák a többlengőkaros ún. multilink felfüggesztést, ez még precízebb, mint a csatolt legngőkar. Hajtott tengelyek esetén is széles a választék: merev tengely, lengőtengely (nagy a nyomtávváltozása, nem félrekoptatja a gumikat, de legalább független), ferde lengőkar (be lehet állítani úgy, hogy passzív hátsókerék-kormányzása legyen), De Dion-felfüggesztés, kettős keresztlengőkar és McPherson.

Ami a legtöbbet tudja úttartás szempontjából, az a kettős keresztlengőkar, nem véletlen, hogy az összes gyorsasági sorozatban, ahol épített gépekkel versenyeznek, ezt használják. Viszont ez nagyon drága, utcára aligha megfizethető. Jó kompromisszum az elöl McPhersonos, hátul multilink futóműves autó. Terepjáráshoz egyértelmű a merev tengely, esetleg a lengőtengely, annál bonyolultabb szerkezet nem kell oda.

2010. febr. 13. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm!

És ha valaki tud még valami ideillőt kérem írja:-)

2010. febr. 13. 21:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!