Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s51 gyújtáshézag...

Simson s51 gyújtáshézag beállítása hogyan?

Figyelt kérdés

S51B/1C tirisztoros motor. Ezen videó szerint beállítottam a gyújtóhézagot a motoron.( https://www.youtube.com/watch?v=2rvPxAhn5n8 ) Azonban a mágneses keréken levő rovátka nem esik egybe a házon, és a tekercstartón levő rovátkával, hanem kb. 20 fokkal arrébb van, de nem tudom máshogy feltenni, mert az íves retesz miatt csak így lehet.

Valakinek volt már így, mi lehet a megoldás?



2015. febr. 23. 17:06
 1/4 anonim ***** válasza:
A te motorod és a videóba levő 2 különböző, attól h ugyan olyan típus, még nem biztos h ugyan olyan állásba van a gyújtás. Nekem is volt régen, igazából meg kell nézni amikor szétszeded h hol van az alaplap, de most úgy próbáld, hogy mozdítasz le vagy fel és meglátod lesz e gyújtás, addig állitsd ameddig nem lesz erős szikra.
2015. febr. 23. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
köszönöm
2015. febr. 24. 17:45
 3/4 A kérdező kommentje:
Rájöttem, hogy a videóban 1,4 mm a gyújtóhézag, de az a 70ccm-es verzióknál kell, az enyém 50-es, ennél 1,8 mm-nek kell lennie a gyújtóhézagnak. Gondolom az enyémbe már ezt a "hülye biztos" íves reteszes módszert alkalmazták a pozicionálásra, hogy ne lehessen másmilyen gyújtóhézagot állítani (hála Istennek :))
2015. febr. 25. 23:55
 4/4 joco5582 ***** válasza:

Hadd mondjak már ellent az előző kommentelő ötletével "addig állítsd míg nincs szikra".

Bármilyen is a gyujtásod, a rovátkák tájékoztató jellegűek. Azaz amíg a gyári alaplaphoz tartozó lendkerék volt fent. A rovátka jó lehetett. De ennyi év után már ki tudná ezt megmondani?


Helyes beállításhoz kell egy indikátor óra és egy stroboszkóp. Strobiból nem kell drága. Elég egy 3000ftos klubon kapható ledes is. Szögeltolós csak bonyolítja a dolgokat, egyszerű legyen. A közhiedelemmel ellentétben, tolómérővel szintén nem lehet megcsinálni. Pontosan nem.


Szóval kellene egy indikátor óra, és egy strobi.

Először filctollal rajzold át a lendkerék belsejében látható jelgeneráló (a mágnes ki van vágva) középvonalát a lendkerék külső felére. Ez lesz ugye a jel. Majd rajzold át az alaplapra a jeladó középvonalát is pl piros szinnel. A lényeg az lenne, hogy ha felrakod a lendkereket, akkor lásd, hogy mikor fut össze az alaplap berajzolt vonala és a lendkerék vonala. Amikor ezek találkoznak szikra keletkezik.

Most már csak azt kell beállítani, hogy a felső holtpont előtt hány milliméterrel történjen ez a szikra. Ehhez kell az indikátor óra. Tehát felső holtpontba mozgatod a dugót, majd a kívánt 1,8-at vagy kinek milyen kell, visszaforgatod. Kipróbálhatod tolómérővel is, de látni fogod hogy egy tolómérő elcsúszkál, és kis forgatás is nagy változást indukál. Egyedül szinte lehetetlen ezzel megoldani.

Tehát visszaforgatod 1,8-ra majd látod, hogy itt kéne hogy a vonalak összefussanak. Lazítsd fel az alaplap rögzítőfüleit, és kis kocogtatásokkal, állítsd be az alaplap helyzetét úgy, hogy a vonalak egybeessenek.


Ez mind szép jó is lenne, de aki már egyszer is csinálta, az tudja, hogy a vonalak összehozása nem egyszerű, mert van kb 5 cm a lendkerék és az alaplap között, kb szemre lehet.


Éppen ezért indítsd be a mocit, és a strobival ellenőrizd, hogy valóban a lendkerék vonala egybe esik-e az alaplapéval. Ha nem a kívánt irányba kell korrigálni.

Strobival kis közepes magas fordulatszámon is ellenőriztni kell és ha van eltérés, átlagolni kell.

2015. márc. 3. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!