Mennyit számoljak autóamortizációra kilométerenként,2007 Renault Megane kombi,1.5 dci?
15-20 forint
az APEH 9HUF nagyon kevés
A törvény szerinti összeg 9 FT.
Ha tisztán csak az autó amortizációját akarod nézni akkor nagyon egyszerű:
Oszd el a vételárat annyi km-el, amennyit menni szeretnél vele mielőtt kitolod a roncstelepre.
Tehát ha 1,5 milliót ér jelenleg az autó és van benne 150,000 km és feltételezzük, hogy 350,000 km az élettartama akkor:
1,500,000 / 200,000 = ~8 ft.
Ehhez az összeghez kell hozzáadnod az esetlegen felmerülő szervízköltségeket (új gumik és bármilyen meghibásodás). Azt te tudod, hogy mennyit jársz egy garnitúra gumival (add hozzá) és a típusnál nagyjából milyen árakon és milyen szervízekre kell számítani.
A legjobb tippem 25-30 ft / km.
köszi a válaszokat, de a másodikkal nem értek egyet.
Mert:
- a kocsi igyis-ugyis megvan, szóval az elosztom a vételárat a kilométerrel ezért nem jó
- amennyit szeretnék vele menni = végtelen kilométer :-)
- a szervizköltség nem bemenő paraméter, hanem kimenő :-)
Tehát nem úgy van, hogy add meg, hogy mennyit szeretnél rá költeni, hanem menjél vele X kilómétert, és abból, mint kimeneti érték előáll a szervizköltség
- én most szeretném tudni, hogy mennyi kb a kilométer költség, nem pedig mikor eladom az autót, vagy roncstelepre tolom. Igazából pont arra lenne szükségem, hogy valami megbecsülje előre nekem a szervizköltséget. Utólag én is meg tudom becsülni ;-) (az általod megadott módszer igazából pont az utólagos kiszámitása a kocsiamortizáció/kilóméternek)
tényleg ki lehet jönni 9 ftból kilométerenként? Az nem semmi.
De mondjuk szerintem az is sokat számit, hogy városban vagy autópályán. Szerintem városi használat simán egy kettes szorzó, szóval mivel én városban megyek szerintem nyugodtan számolhatok 20 ft/km-rel, nem?
A 60,000 km-re kaptál 540e-t.
Ebből kijött a:
- 6 olajcsere szűrőkkel
- 2 garnitúra gumi
- Egy garnitúra fékbetét csere
- Minden egyéb véletlenszerű meghibásodás
- ÉS még az autó értékvesztése is
?
Az azért durva lenne.
- 6 olajcsere szűrőkkel
Csak 4 olajcsere (mert én ilyen állat vagyok) 10W-40 Elf olajjal: 36000, a szűrőket ajándékba adják az olajhoz.
- 2 garnitúra gumi
Tavaly nem kellett gumit cserélni, mert hibátlanok, majd idén...
- Egy garnitúra fékbetét csere
Az is a 2015-ös költségvetést terheli: féktárcsa szabályzás 4000, első fékbetét garnitúra 9000.
- Minden egyéb véletlenszerű meghibásodás
Mint írtam vezérlés és kuplung csere volt, de ha szigorúan vesszük a számolást, akkor a kuplung eloszlik a következő 5 évre, a vezérlés pedig a 2014-2015 évre.
Az apróságokat magam csinálom, vettem egy donort, kitart egy darabig...
- ÉS még az autó értékvesztése is
16 éves autónak már nincs értékvesztése.
:D
"Az apróságokat magam csinálom, vettem egy donort, kitart egy darabig... "
A te munkád sincs ingyen, meg a donor autó sem volt.
Amúgy köszi a válaszokat!
Most azt gondolom, hogy erősen függ az amortizáció mértéke, hogy új autó-e vagy régi, illetve, hogy autópályán vagy városban használom.
Az autó életkor szerinti öregedését szerintem nem kell beleszámolni, mert magától is öregszik. Másszavakkal, ha saját autómat befogom cégesbe ugyanúgy öregszik életkorilag, mintha nem fognám be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!