Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet baj a fékfolyadék...

Lehet baj a fékfolyadék cseréjének fél éves halasztásából?

Figyelt kérdés
A szervizkönyv szerint most februárban lenne aktuális a fékfolyadék lecserélése, viszont az olajcsere szerviz júliusban szokott megtörténni. Szeretném egyszerre letudni ezeket. Szerintetek baj lehet belőle, ha megvárom a júliust a mostani fékfolyadékkal?
2010. febr. 12. 16:49
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Nem lesz semmi baj belőle.


A fékfolyadékot nem kell orrba-szájba cserélgetni, előtte le kell ellenőrizni, hogy szükséges-e a csere. A gépkönyv csak ajánlatot tesz erre.


A fékfolyadék az idő során a levegőből vizet vesz fel. Így a fékfolyadék forráspontja lecsökken. Pl. egy 3 %-os víztartalom a DOT 4 fékfolyadék forráspontját 260°C-ról kb. 180°C-ra csökkentheti. A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180°C alá.

Erős igénybevétel, pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződhetnek. Ezek akadályozhatják a fékerő átvitelét a fékbetétekre és a fékberendezés teljes működésképtelenségéhez vezethetnek.

Biztonsági okokból a fékfolyadékot tehát évente ellenőrizni, és szükség szerint cserélni kell.

2010. febr. 12. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
19%

Sztem legjobb hozzá sem nyúlni a fékrendszerhez..

Ha foyladékcsere kell vagy kevés benen az olaj azt úgyis érezni mert egyszerüen nem keményedik fel a pedál..

2010. febr. 12. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
0%

A fékfolyadék az idő során a levegőből vizet vesz fel


???????



Te miről beszélsz?


Ezt egy totálisan levegőmentesen zárt rendszer!!!

2010. febr. 12. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
33%
Mondhatni hidraulika...
2010. febr. 12. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Igaza volt annak aki azt irta,hogy levegőt vesz fel a környezetből,gondolom szakmabeli.

Még,hogy zárt rendszer??

Gondolkodj,a fékbetét kopik,a folyadék szint csökken a tartályba(ha zárt lenne,akkor vákum képződne,s nem folyna a főhengerbe fékfolyadék).Egy kis résen keresztül kapcsolatban van a környezettel,igy nincs vákum,s normálisan működik.

Ezért kell 2 évente vagy 40000 Km-ként cserélni!

2010. febr. 13. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Totalisan zart rendszer??????? figyu....leveszed a fektartaly kupakjat es jeeeeeeeeeeee na mi van ott?? hat olaj....es a levegö nem keruli ki es rosszat sem csinaltal h levegöhöz engedted nem kell megilyedni:)tökeletesen zart rendszer meg szerintem atomerömuben van:)de javits ki ha autoban is most gondolkodom de nem ugrik be semmi. szerintem gond nem lehet belölle ha a szint megfelelö a tartalyban es tökeletesen muködik a fek...a többit meg a szerelök elvegzik. szerintem
2010. febr. 15. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!