Lehet baj a fékfolyadék cseréjének fél éves halasztásából?
Nem lesz semmi baj belőle.
A fékfolyadékot nem kell orrba-szájba cserélgetni, előtte le kell ellenőrizni, hogy szükséges-e a csere. A gépkönyv csak ajánlatot tesz erre.
A fékfolyadék az idő során a levegőből vizet vesz fel. Így a fékfolyadék forráspontja lecsökken. Pl. egy 3 %-os víztartalom a DOT 4 fékfolyadék forráspontját 260°C-ról kb. 180°C-ra csökkentheti. A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180°C alá.
Erős igénybevétel, pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződhetnek. Ezek akadályozhatják a fékerő átvitelét a fékbetétekre és a fékberendezés teljes működésképtelenségéhez vezethetnek.
Biztonsági okokból a fékfolyadékot tehát évente ellenőrizni, és szükség szerint cserélni kell.
Sztem legjobb hozzá sem nyúlni a fékrendszerhez..
Ha foyladékcsere kell vagy kevés benen az olaj azt úgyis érezni mert egyszerüen nem keményedik fel a pedál..
A fékfolyadék az idő során a levegőből vizet vesz fel
???????
Te miről beszélsz?
Ezt egy totálisan levegőmentesen zárt rendszer!!!
Igaza volt annak aki azt irta,hogy levegőt vesz fel a környezetből,gondolom szakmabeli.
Még,hogy zárt rendszer??
Gondolkodj,a fékbetét kopik,a folyadék szint csökken a tartályba(ha zárt lenne,akkor vákum képződne,s nem folyna a főhengerbe fékfolyadék).Egy kis résen keresztül kapcsolatban van a környezettel,igy nincs vákum,s normálisan működik.
Ezért kell 2 évente vagy 40000 Km-ként cserélni!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!