Mitől van ez a jelenség automata váltónál? Ez ártalmas a váltónak?
Jelenség. Megállok, váltó D-be nyomom a féket, és érzem, hogy menne előre az autó, de fél másodperc múlva megszűnik a hajtás, már nem érzem hogy feszíti az autót, hanem mintha "lekapcsolna" a váltó. ez normális? Ahogy felengedem a féket egyből indul az autó.
Érdemes N-be vagy P be tenni lámpánál fél percre?
Tiptronic váltó, Vw.
Normális.
Fél percre nem érdemes N-be rakni, de egy hosszabb pirosra vagy pl. vasúti sorompóra már igen.
Lámpánál állva nem kell kivenni sebességből az automata váltós autót, a féket nyomva viszont nem kellene feszülni.
Az természetes, hogy a féket felengedve kúszik előre az autó, de fékezve feszülés nélkül kellene fogni az autót - bár fél másodperc jelentéktelen idő, nem hiszem, hogy baj lenne, de ha biztosra akarsz menni, nézesd meg a féket, esetleg számítógépes hibakiolvasásra is elviheted, de váltóhibánál nem ilyen tünetek vannak.
A sima bolygóműves váltó az húzná a vasat folyamatosan, de a tiptronic máshogy működik, annál ez normális.
És a pirosnál nyugodtan kiveheted N-be, semmi baja nem lesz tőle. Én a sima bolygóműveset is ki szoktam. De amúgy felesleges, nyugodtan lehet D-ben végig.
p-be mondjuk ne vedd ki forgalomban, annak nem véletlenül Parking fokozat a neve.
5-ös
A kéziváltósnál 5 másodercre is üresbe teszem, mert tudom, hogy úgy szereti az autó. De az automata nem ilyen. Tudod van egy kis fogalmam hogy hogy működnek a váltók, nem véletlenül irtam, hogy ne vegye ki D-ből ha nem muszáj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!