Mikor érdemes dízel autót venni? Mi a különbség egy dízel-benzines motor között a fogyasztás és a nyomatékon kívül?
Az van a dizellel, hogy sokan azt hiszik, hogyha veszel egy dizelt, akkor azon 1-2 éven belül törvényszerűen kell turbót, befecskendezőket, lendkereket, meg mindent cserélni. Pedig ez hatalmas tévedés, ha nem egy romhalmazot veszel, akkor jó eséllyel egy dizel évekig kiszolgál hibátlanul, max a turbó megy tönkre, vagy a befecskendezők, de az sem egyszerre. Ilyenkor ráköltesz mondjuk 200 ezret, és majd visszahozza kétszeresen az árát a fogyasztással. A másik hiba amibe sokan esnek, hogy azt hiszik, a benzines soha nem romlik el, pedig gyakran a benzinesek is produkálnak érdekes hibákat, ráadásul többet esznek.
Gondolom kiderült, hogy dizelpárti vagyok, és nemhiába: előző autóm egy Audi A4 1.9 TDI volt, 320 ezer km-mel vettem, és mentem vele kereken 100 ezer (!!) kilómétert. Ezalatt az idő alatt semmit, de semmi dizeles alkatrészt nem kellett cserélnem, csak a futóműre meg a kopó-fogyó alkatrészekre költöttem (olaj, fék). A mostani autóm is dizel, mentem vele már 40 ezer km-t, 20 ezer km után elment a turbó, 200 ezer forintomba került. Még megtartom az autót legalább 2 évig, annyi idő alatt duplán visszacsinálom a turbónak az árát a fogyasztással.
Tehát én dizelt ajánlok bárkinek, aki többet megy évente, mint 10 ezer km, és ha ezt hosszú utakon teszi. Rövid utakra én is benzinest vennék.
Én elfogadom a benzinpártiak érveit is, én csak a véleményem és tapasztalatomat irtam le.
Attól függ, milyen autót veszel.
Dízel és dízel között is óriási a különbség, dízeltípusok között is.
Nekem egy régi, hagyományos szívódízelem van, de pl egy 2000 évjárat utánit már nem vennék.
Az elsőhöz annyit tennék hozzá, hogy azért kell a dízelt magasabb szervizköltséggel kalkulálni, mert adott időközönként a szokásos dolgokon túl vannak húzósabb tételek. Ezek átlagosan 270-400 000km után bekövetkeznek. Nem ez a gond, hanem az, hogy itthon luxus költeni az autóra, majd mindenki eladja amikor már kezd véres lenni a nyaka, a nepper visszatekeri az órát 180 000-re, a sok birka meg megeszi és két éven belül szívni fog vele :D
Új dízelnél még nincs ilyen gond, ismert előéletű autónál a random beeső 6jegyű kiadások jó eséllyel előre tervezhetőek.
Természetesen kellően nagy futás esetén a kisebb fogyasztás jelentette megtakarítás ezt fedezi, csak akkor van gáz, amikor valaki bevállal ócóért egy faceliftes B5-ös Passatot, adott esetben még pici hitellel is, majd két éven belül el kell rá tapsolni a vételár közel felét, mert jön egy kuplung+lendkerék csere és e mellett még széthullik az első futómű is, pedig az autóban óra szerint még nincs is 200 000km :D
Nem a dízeltechnikával van a gond, hanem a piacon található hulladék autóval és a buta magyar autóvásárlóval.
És akkor most visszatérve a kérdésre, mikor érdemes dízelt venni? Komolyabb technikával felszerelt dízel autót csak magasabb futás esetén érdemes venni, mondjuk évi 15-20 000km-től felfelé. Egyszerűbb, olcsón javítható dízeleket lehet vállalni ennél kisebb futásra is , pl adagolós TDI, Opel TD motorjai, SDI-k stb stb... Itt is meg kell különböztetni, mert lehet alacsony éves futás úgy is, hogy ritkábban de hosszabb távon van használva az autó és előfordulhat, hogy rendszeresen, de rövid távon van használva. Ez utóbbi esetén nem javasolt a dízel.
Mihez kötheted, hogy melyiket érdemes venni? Azt már tudod, hogy mennyi az éves futásod, ennek megfelelően ki tudod kalkulálni a felfelé kerekített fogyasztásból a várható üzemanyag költséget. Ha éves szinten több a különbség, mint mondjuk 150-200 000 akkor már megéri a dízelt választani.
8-as
Hanem azért, mert ha felmész az autópályára, 10-ből 8 autó dizel, tehát ezek futnak sokat. A benzinesek legtöbbször városi autók szoktak lenni, vagy nyugdujasoké, hétvégi autónak használják őket. Persze hogy ritkán van bajuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!