Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor érdemes dízel autót...

Mikor érdemes dízel autót venni? Mi a különbség egy dízel-benzines motor között a fogyasztás és a nyomatékon kívül?

Figyelt kérdés
Sok azt mondják valamivel jobb a benzines, mert a dízelnek igaz kisebb a fogyasztassa, de ami megmarad azt tehetem félre a szervizre. Akkor most mihez köthetem, hogy dízel vagy benzinest érdemesebb e venni?

2015. febr. 13. 13:56
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
88%

Az van a dizellel, hogy sokan azt hiszik, hogyha veszel egy dizelt, akkor azon 1-2 éven belül törvényszerűen kell turbót, befecskendezőket, lendkereket, meg mindent cserélni. Pedig ez hatalmas tévedés, ha nem egy romhalmazot veszel, akkor jó eséllyel egy dizel évekig kiszolgál hibátlanul, max a turbó megy tönkre, vagy a befecskendezők, de az sem egyszerre. Ilyenkor ráköltesz mondjuk 200 ezret, és majd visszahozza kétszeresen az árát a fogyasztással. A másik hiba amibe sokan esnek, hogy azt hiszik, a benzines soha nem romlik el, pedig gyakran a benzinesek is produkálnak érdekes hibákat, ráadásul többet esznek.

Gondolom kiderült, hogy dizelpárti vagyok, és nemhiába: előző autóm egy Audi A4 1.9 TDI volt, 320 ezer km-mel vettem, és mentem vele kereken 100 ezer (!!) kilómétert. Ezalatt az idő alatt semmit, de semmi dizeles alkatrészt nem kellett cserélnem, csak a futóműre meg a kopó-fogyó alkatrészekre költöttem (olaj, fék). A mostani autóm is dizel, mentem vele már 40 ezer km-t, 20 ezer km után elment a turbó, 200 ezer forintomba került. Még megtartom az autót legalább 2 évig, annyi idő alatt duplán visszacsinálom a turbónak az árát a fogyasztással.

Tehát én dizelt ajánlok bárkinek, aki többet megy évente, mint 10 ezer km, és ha ezt hosszú utakon teszi. Rövid utakra én is benzinest vennék.

Én elfogadom a benzinpártiak érveit is, én csak a véleményem és tapasztalatomat irtam le.

2015. febr. 13. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
9%
ez a kérdés már annyiszor volt,hogy nem unjátok még újra meg újra feltenni?vagy ennyire lusták vagytok használni az oldal keresőjét?
2015. febr. 13. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
52%

Attól függ, milyen autót veszel.

Dízel és dízel között is óriási a különbség, dízeltípusok között is.

Nekem egy régi, hagyományos szívódízelem van, de pl egy 2000 évjárat utánit már nem vennék.

2015. febr. 13. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 scrin válasza:
Nekem is szívó dizelem van és szopok vele elég rendesen és még csak azt sem tudják mi a hibája.
2015. febr. 14. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
A kérdés feltevésénél nem ártana kiírni, hogy mennyi a keret?
2015. febr. 14. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
75%

Az elsőhöz annyit tennék hozzá, hogy azért kell a dízelt magasabb szervizköltséggel kalkulálni, mert adott időközönként a szokásos dolgokon túl vannak húzósabb tételek. Ezek átlagosan 270-400 000km után bekövetkeznek. Nem ez a gond, hanem az, hogy itthon luxus költeni az autóra, majd mindenki eladja amikor már kezd véres lenni a nyaka, a nepper visszatekeri az órát 180 000-re, a sok birka meg megeszi és két éven belül szívni fog vele :D


Új dízelnél még nincs ilyen gond, ismert előéletű autónál a random beeső 6jegyű kiadások jó eséllyel előre tervezhetőek.

Természetesen kellően nagy futás esetén a kisebb fogyasztás jelentette megtakarítás ezt fedezi, csak akkor van gáz, amikor valaki bevállal ócóért egy faceliftes B5-ös Passatot, adott esetben még pici hitellel is, majd két éven belül el kell rá tapsolni a vételár közel felét, mert jön egy kuplung+lendkerék csere és e mellett még széthullik az első futómű is, pedig az autóban óra szerint még nincs is 200 000km :D


Nem a dízeltechnikával van a gond, hanem a piacon található hulladék autóval és a buta magyar autóvásárlóval.


És akkor most visszatérve a kérdésre, mikor érdemes dízelt venni? Komolyabb technikával felszerelt dízel autót csak magasabb futás esetén érdemes venni, mondjuk évi 15-20 000km-től felfelé. Egyszerűbb, olcsón javítható dízeleket lehet vállalni ennél kisebb futásra is , pl adagolós TDI, Opel TD motorjai, SDI-k stb stb... Itt is meg kell különböztetni, mert lehet alacsony éves futás úgy is, hogy ritkábban de hosszabb távon van használva az autó és előfordulhat, hogy rendszeresen, de rövid távon van használva. Ez utóbbi esetén nem javasolt a dízel.


Mihez kötheted, hogy melyiket érdemes venni? Azt már tudod, hogy mennyi az éves futásod, ennek megfelelően ki tudod kalkulálni a felfelé kerekített fogyasztásból a várható üzemanyag költséget. Ha éves szinten több a különbség, mint mondjuk 150-200 000 akkor már megéri a dízelt választani.

2015. febr. 14. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
80%
én hosszú utakat teszek meg, ezért dízel autóm van. Szalonban vettem, 320 000 km volt benne mikor a turbót cseréltettem, most van benne 387 000 km és a múlthéten volt kettős tömegű lendkerék csere. Ez a két dolog volt ami nagyobb kiadás jelentett, ezenfelül a szokásos apróbb dolgok. Nagyon nem mindegy hogy egy 2.4-es motor elvan 6 liter gázolajjal vagy egy ugyanekkora benzin motor beveri a dupláját. Egyébként egy Alfa 159 2.4 JTDm összkerekes autóról van szó.
2015. febr. 17. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
48%
Nagyon egyszerű eldöntened a kérdést! Meglátogatsz egy autószervizt, és felteszed a tulajnak a költői kérdést: Bezárhatná e a boltot, ha vmi extrém okból történően nem javíthatna többé dízel autót? A száraz tények rávezetnének a helyes választásra. Ugyan is a szervizek 90%-a a dízelekből él. És nem azért mert ezekből több van.
2015. márc. 1. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
92%

8-as

Hanem azért, mert ha felmész az autópályára, 10-ből 8 autó dizel, tehát ezek futnak sokat. A benzinesek legtöbbször városi autók szoktak lenni, vagy nyugdujasoké, hétvégi autónak használják őket. Persze hogy ritkán van bajuk.

2015. márc. 1. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
84%
Nem akarok meggyőzni senkit a dízel ellen. Rendeltetés szerű használat, és becsületes szerviz mellett bizonyára 3x annyi km-t fut mint egy benzines. Viszont a modern dízel autók szervizlistája igen hosszú. Erről a gyártók kellően gondoskodnak is.A végtelenségig ki van hegyezve, könnyítve, stb.Erősek, gyorsak,keveset fogyasztanak. Ez nincs ingyen. Ezért tejelni kell mint a katona tiszt. Egy modern dízelmotor működéséhez kb20x annyi feltétel szükséges mint mondjuk egy 123-as Mercedes esetében. Ami futásteljesítményben veri az összes nagyondízel modern csodát.Mondjuk csak egy pd4-es motor vezérlés cseréje kb.200e amíg egy 1.6 16v golf kb70e azért nem mindegy. Sorolhatnánk reggelig mennyi drága csoda alkatrész van egy dízelben ami egy benzinesben nincs. Sajnos ezek árán lehet nekünk hipermenő nagyondízel szuperkocsink. Legalább is mi ezt hisszük. Közben meg csilliárdokat költünk rá. De nem baj! Mert nem 7.5l- eszik hanem 6.5l-t És 500.000km-elmegy. Igaz egy átlag ember kb. 20év alatt megy ennyit. Nem tudom,hogy egy insignia vagy egy mazda6 hol lesz 20év mulva. A hightec motorjával.
2015. márc. 1. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!