Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Twinport motor?

Twinport motor?

Figyelt kérdés

Van egy 1,4es g Opel astránk. Twinport felirat van rajta és a motoron EcoTEC ez mit takar? Milyen előnyei vannak a fogyasztáscsökkenésen kívül? Kihat az autó teljesítményére?

Továbbá még azt szeretném kérdezni hogy 8 vagy 16 szelepes, és ha 16 szelepes az miben jobb/rosszabb?



2015. febr. 11. 22:25
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
A twinport csak 16 szelepes lehet, úgy tudom. Jó motor szerintem. Amire figyelni kell az az olajfogyasztás (1000km/1 dl olaj)! Az 1.6-os jobban sikerült és kellőképpen dinamikus, az 1.4-es lomhának érződhet, persze mihez képest.
2015. febr. 11. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
75%
nem tom de az első eco tech ek calibraban pl kerülendők. bár ez gondolom ujabb fejlesztés.
2015. febr. 12. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

[link]


Az Ecotec meg az Opel fantázianeve motorokra. Jó 10-15 éve szerintem mindegyikre ezt írják rá. Legalábbis nekem egy 1.7CDTI-m van, teljesen más motor mint a te 1.4-es twinportosod, mégis ott virít a burkolaton az Ecotec felirat.

2015. febr. 12. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Értem :D Köszi az eddigi válaszokat :D Még annyi kérdésem lenne (ezt nem tanították kresszen) hogy a szelepeknek mi szerepük van? Miben jobb egy 16 szelepes egy 8 szelepestől (értelemszerűen azért mert több, na de értitek)
2015. febr. 12. 13:47
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

16 szelepes 4 hengeres motornál 2-2 szívó és kipufogó szelep van hengerenként. Azért jobb, hogy kettő van, mert így gyorsabb a gázcsere a hengerekben.


A 8V az egyszerűbb technika, hengerenként 2 szelep végzi a gázcserét.

Előnye, hogy a kevesebb alkatrész miatt megbízhatóbb, valamint, hogy alacsonyabb fordulaton jobban megy, mint a 16V-es társai.

A 16V egy újabb technika, itt -maradva a 4 hengernél- hengerenként 4 szelep végzi a gázcserét. Voltak még próbálkozások a hengerenként 3 és 5 szeleppel is, azonban előző nem kerül annyival kevesebbe, hogy megérje gyártani a 4-gyel szemben, az 5 szelep pedig nem hoz túl sok teljesítménynövekedést a 4-hez képest, bár a VW még mindig alkalmazza az 1.8-as motorjában.

Előnye, hogy jobb teljesítményt képes hozni a motor, hátránya, hogy magasabb fordulaton adja a nagyobb teljesítményt. Éppen ezért divatosak manapság a változó szelepvezérlések (pl CVVT, VVTI, stb.), mert itt alacsonyabb fordulaton praktikusan mondjuk 8V-esként tud működni, nagyobb fordulaton pedig rendes 16V-esként.

Hátránya még, hogy kevésbé megbízható, de ez csak azért van, mert 2x annyi szelepe van, mint a 8V-nek. Azonban gyakorlatilag a 16V szinte semmivel sem megbízhatatlanabb, mint a 8V!


Bővebben: [link]


De ha a Google-n rákeresel számtalan cikket olvashatsz a témáról.

2015. febr. 12. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Úha :D Köszi a választ, segített megérteni :D
2015. febr. 12. 20:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!