Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdekes probléma fékezésnél...

Érdekes probléma fékezésnél főleg lejtőnél, mintha kerregne, recsegne, csúszna?

Figyelt kérdés

Érdekes lesz a kérdésem, nehéz elmondani.

Egy ideje jelen van a probléma, de nem mindig. Ha egy kicsit nagyobb sebességről akarok lefékezni, többnyire akkor jön elő, de akkor is csak néha. Általában inkább akkor ha lejtősebb az út. Nem kell 45 fokos lejtőre gondolni, egy gyenge szintkülönbségre csak.


Fékezéskor olyan érzésem volt, mintha leérne a kocsi alja. Legalábbis én erre gondoltam sokáig, hogy az alsó műanyag borítás leér. Azt hittem szar a lengéscsillapító, de voltam teszten és ott azt mondták, hogy nem gond. (amúgy vicces, de ott a fékteszten eldurrant a gumifékcsövem, érdekes volt, de nagy szerencse, hogy nem az úton)


Tegnapelőtt szintén jelentkezett a hiba, akkor egy nagyobb lejtőn, gurultam lefele, üresben volt a kocsi, és fékezgettem. Volt hó is alattam bőven. (melóhely kijárata volt, nem volt takarítva). Nah akkor végig amíg fékeztem, addig csinálta, mintha gyengébben fogott volna a fék is. Amint leértem, megszűnt.


Szerelő azt mondta, hogy talán hullámos kicsit a felülete a féktárcsának és azért, bár akkor rendszeres lenne szerintem.


Gondoltam arra is, hogy ez talán csak az abs lenne?

Fogalmam nincs, hogy az milyen módon működik, olvastam olyat, hogy feldobálja a fékpedált, végül is kicsit itt is olyan volt, mert akadályozott a rendes fékezésben.


Amikor leértem a lejtő aljára, megálltam, alánéztem, és nem valószínű, hogy a kocsi alja érne le, annyira nem kerülhet közel a földhöz.


A kocsi amúgy egy 2000-es Renault Laguna 1.9dci.



2015. febr. 11. 10:34
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
0%
AZ a baj,hogy te egy ABS nélküli autóval azonnal törni zúzni fogsz..
2015. febr. 11. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 Wadmalac ***** válasza:
0%

Hát igen, ahol ez kerreg, ott egy ABS nélküli talán már kilinccsel előre csúszik, miközben te tanácstalanul markolod a kormánykereket és fogalmad sincs, mit csinálj.

Minél többet hallod az ABS-t, annál esélyesebb, hogy egy anélküli autót össze fogsz törni, mert nem tudod az útviszonyoknak és sebességednek megfelelően kezelni a féket. És talán még a sebességedet sem.

2015. febr. 11. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:

Már miért törnék zúznék? Szerintem 10x sem fordult elő, hogy működésbe léphetett 1 év alatt. Egyszerűen csak nem tudtam, hogy mi ez. Hirtelen fékezésnél 2x fordult elő, hogy előjött a téma, akkor is 1-2 másodperc erejéig. Nem szokott gond lenni a sebességválasztásommal.


Senki sem születik úgy, hogy a kocsik minden fejlesztését ismeri előre, illetve, hogy minden esetet tapasztalat nélkül tud kezelni (anélkül, hogy megismerni, hogy milyen az adott szituáció).

2015. febr. 11. 13:54
 14/21 Wadmalac ***** válasza:
Most már tudod, miért szól, ha szól. Ne mondd, hogy ez nem fogja befolyásolni a vezetésedet. Na látod. Lehet, hogy ez a minimálisnak tűnő változás menti majd meg egyszer az életedet.
2015. febr. 11. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:
Ezt a részt nem is vitatom.
2015. febr. 11. 14:26
 16/21 Wadmalac ***** válasza:

Előző kommentem sem szólt többről, csak a lehetőségéről annak, hogy a túlságosan helyetted gondolkodó autó elkényelmesít és elveszted a biztonságos vezetés képességét.

Valahol jó, persze, hogy az új kocsik tele vannak rakva aktív biztonsági funkciókkal, tracking control, parkolássegédlet, ABS, sebességkövető radar. Csak totál kioltják a tudatot, hogy a közlekedés biztonságának legfontosabb része maga a sofőr.

És kiirtják a képességet is arra, hogy valaki akkor is tudjon biztonságosan vezetni, ha ezek nincsenek.

Ez egy olyan fejlődési irány, amire csak az lesz az egyetlen végső megoldás, ha az ember kezéből teljesen kiveszik az autóvezetést.

2015. febr. 11. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:

Részben egyet is értek veled.


Mondjuk van pár dolog ami szerintem nem árt, főleg azok amik az erőkifejtésben segítenek mint a szervó, a fékrásegítés pl.

Az abs szintén olyan szerintem ami jó ha van. Mondjuk ahhoz tényleg ez kell, hogy az ember ismerje a rendszert, mert mint írtam, senki nem tanítja meg.


Tolatóradart beszereltem a kocsiba, mert elég sokat segít, nagy is a kocsi, és már akkor megérte az egész ha kirohan mögéd egy gyerek takarásból pl parkolóban és felsípol (bár én alapból eléggé sasolok ilyenkor hátrafele).


Az ilyen parkolás segítők,hogy helyetted parkol be, meg követik a felezővonalat, stb, szintén jól hangzanak de én is viszolygok tőle. A parkolásban nekem elég a radar, én is úgy tartom, hogy azt muszáj rendesen megtanulni és érezni.



Tehát azért van egy pont ami még nem gáz szerintem.

2015. febr. 11. 15:03
 18/21 Wadmalac ***** válasza:

Nekem sem en masse van bajom ezekkel, csak a tendenciával, amit mutatnak.

Én Trabin kezdtem vezetni és örülök neki. Megtanultam, milyen az, amikor SEMMI nem segít vezetni.

2015. febr. 11. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim válasza:

Kedcves Wadmalac !

Sajnos a mai fiataloknak már nincs olyan lehetőségük,mint nekünk volt annakidején. 2 Trabit fogyasztottam el ,kb 100 ezret tettem mindkettőbe és volt módom megtanulni vezetni.Nem sírom vissza ,mert amikor már ABS-es autóm lett ,többször megúsztam a komolyabb nalesetet amiatt,hogy tövig nyomtam a féket bízva abban,hogy meg tudok állni ,de az az óriási különbség,hogy mindezenközben az autó nem veszítette el a kormányzást.Sokan azt hiszik,hogy az ABS-el rövidebb a fékút,pedig nem ez a lényeg,hanem az ,hogy irányítható marad az autó .Kérdező ezt kell neked is megszoknod ,ha valami nagy baj van ,nyugodtan nyomd be tövig a gázpedált,ettől kezdve a fékeésel nem kell foglalkoznod.Viszont fokozotan koncentrálj ilyenkor a kamyarodásra,mert ezzel megúszhatod a nagyobb bajt.

Amit írtál,hogy hétvégén kipróbálod az ABS-es fékezést ,óvatosan tedd ,inkább vizes úton,ott hamarabb megcsúszik az autó.És lehetőleg olyan helyen .max 30 km/ó-val,ahol nincsenek autók és tereptárgyak a környéken.

Sajnos az emberek akkor találkoznak először ezzel a kérdéssel ,amikor már balhé van és megilyednek tőle.Én már a rutinvezetéskor megkövetelném az oktatótól (egyébként valamelyik meg is csinálja) ,hogy ezt kipróbáltassa a tanulóval.

2015. febr. 13. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 Wadmalac ***** válasza:

Vannak olyan (fizetős, nem is túl olcsó) tanfolyamok, ahol saját autóddal, biztonságos körülmények közt, tesztpályán gyakorolhatod a csúszós körülményeket, azt, hogy mit tehetsz, ha "megbokrosodik" az autó.

Jó, hogy van ilyen lehetőség, de biztosan elenyészően kevés sofőr használja ki.

Állati jót tenne, ha ez nagyobb közönségnek megfizethetően (akár kötelezően) hozzáférhető lenne.

2015. febr. 13. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!