Dízel kormolása gyengiti a motort?
-normális esetben csak annyi gázolajat lőnek a hengerbe,hogy szépen ,mind eltudjon égni ,ezért nincs korom ,
-amikor elállítódik valami ,vagy sokkal nagyobb teljesítmény kell ,akkor több lét spriccel be az adagoló,de ehhez már kicsit kevés a hengerben lévő oxigén,és emiatt tökéletlen az égés,korom is keletkezik,
A dízeleknél alap hogy kormolnak, na most vagy látszik a korom, olyan sokat nyom ki, vagy nem látszik, mert viszonylag hatékonyan égeti el a motor. Az biztos hogy a korom az elégetlen üzemanyagból áll, tehát mindenképpen a tökéletlen égés égésterméke. Önmagában nincs összefüggés a kormolás mértéke és a motor teljesítménye között. Tuningolt dízelek általában erősebben kormolnak mert azoknál az a lényeg hogy a lehető legtöbb üzemanyag égjen el még ha tökéletlenül akkor is. Ugyanis az elégetett üzemanyag mennyisége és a teljesítmény elég szorosan összefüggő dolgok.
A kormolás egyébként onnan ered hogy a diesel motor nem üzemanyag-levegő keveréket szív be, hanem csak levegőt, a gázolajat pedig már csak sűrítési ütem közben, annak is majdnem a legvégén fecskendezik be, tehát nincs ideje a gázolajnak rendesen elkeveredni a levegővel. Vannak persze műszaki "trükkök" hogy ez a keveredés minél jobb legyen de a tökéletest még mindig nem sikerült elérniük a motortervező mérnököknek.
Kopott motorokra azért jellemző a kormolás, mert a beszívott levegő útja gyakran elszennyeződik olajkoksszal, olajsárral (kartergáz, kipufogógáz-visszavezetés) így kevesebb levegő tud a hengerekbe áramlani mint amennyinek kellene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!