Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kicseréltem itthon a nyári...

Kicseréltem itthon a nyári kerekeket télire. Kell-e ilyenkor centríroztatni vagy tök felesleges?

Figyelt kérdés

Autópályán mennék egy hosszabb útra, ezért cseréltem le. Nyári gumival a pályát mégsem merem bevállalni /de a város központjába bemenni még ilyen időben is tökéletes, persze ha hó vagy csúszós út van van, akkor soha nem kocsival mentem/.


A téli kerekek a garázsban álltak, eleve felnin voltak/vannak, szóval itthon simán ki tudtam cserélni. A csavarokat is meghúztam rendesen, minden oké volt. Mentem is azóta vele próbaútra, nem volt semmi gáz /igaz, csak városban, 50-60-nal/.


Elvittem azért a szerelőhöz, hogy nézze meg ő is, minden oké-e, esetleg kompresszorral még húzzák újra a csavarokat, stb. Hiába csináltam meg jól, magamban azért mégsem annyira bízom, mivel ez az első kerékcserém itthon.


Kérdezte, figyeltem-e a forgásirányra, mondom, igen, aszerint tettem fel, ami rá volt írva /"JE" - jobb első, "JH" - jobb hátsó, "BE" - bal első, "BH" - bal hátsó/.


Mondta, hogy a csavarok nem rá passzolnak, így majd próbál keríteni valahonnan másféléket. Ami érdekes, mert mindig is ugyanazok a csavarok voltak a téli és a nyári kerekekhez is...


És a kérdés lényege: ha minden klappol /forgásirány, megfelelő nyomás és majd a csavarkérdés is megoldódik/, ezek után kell centrírozást csináltatni? Annyit tudok, hogy annyi a lényege, hogy kiegyenlítik a kerék súlyát/tömegét a kerék középpontja felé. de úgy tudom, ezt akkor kell, amikor a felnire teszik rá a gumit és nem akkor, mikor eleve felnin volt... Mert a téli kerekek felnire szerelve ott álltak a garázsban, gondolom, korábban már voltak centrírozva. Álló, nyugalmi helyzetben meg nem hiszem, hogy történt volna velük bármi is, ami miatt centríroztatni kellene.


2015. febr. 6. 14:41
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Centríroztatni akkor kell, ha a gumit leszereled a felniről. Ekkor megváltozik a szerelt kerék tömegeloszlása. Nálad nem változott semmi, minden kerék ugyanaz maradt, ugyanoda került vissza. Ha nem esett le egy súly sem (volt már ilyen) és nem ráz az autó, nem kell centríroztatni.
2015. febr. 6. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Hogy a súly leesett-e vagy sem, arról fogalmam sincs, az az igazság, nem is néztem. Rázni viszont egyáltalán nem ráz. Bár ahogy tudom, ez inkább csak nagy sebességnél jelentkezik /100-130 körül/, én pedig csak 50-60-nal mentem városban. Holnap viszont autópályán kell mennem sajnos, remélem, nem ott fog kiderülni, hogy mégsem jó valami. :)
2015. febr. 6. 15:15
 3/4 anonim ***** válasza:
47%

A centírozás egészen odáig oké, amíg meg nem találsz egy nagyobb kátyút. Gondolom, a téli kereket se a leszerelése után centíroztattad, hanem amikor felrakták, szóval azóta futottál vele egy idényt. Emiatt is, minden évben érdemes újracentírozni. Ha az autópályán 130-nál elkezd rázni az autó, akkor tudni fogod, mitévő légy..


Amúgy én nem szeretem a felnire szerelt kerékcserét.. mert legalább évente egyszer nem árt ránézni a felnire is, bár amíg nem ereszt a kerék, addig valszeg nincs vele nagy gond. Én mindenesetre nem vagyok olyan bátor, hogy otthon csereberéljem a kerekeket..

2015. febr. 6. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Na, végülis annyi volt, hogy még ezen a napon /6-án/ elvittem a szerelőhöz, hogy nézzen rá az itthon kicserélt kerekekre. Tudott keríteni téli kerékhez való csavarokat is /bár fura, mert eddig télihez-nyárihoz ugyanazok a csavarok voltak.../, azokat felrakta nekem, kicsit fújt a kerekekbe és ennyi.


Centrírozásra ő is azt mondta, hogy ha felnin volt és nem esett le róla súly, akkor nem igazán kell. Amúgy most így az utazás után már én is azt vallom, hogy felesleges, ha eleve felnin volt. Volt, amikor majdnem 160-nal is mentem autópályán és semmi rángatás nem volt. :) Pedig ezek a téli kerekek 2013 áprilisában lettek lecserélve, azóta nem voltak használva, ott álltak a garázsban... Vagyis 2013 áprilisa óta a napokban lecserélt nyári kerekek voltak fenn. :)))


Ettől az otthoni kerékcserétől meg nem kell félni szerintem. Eleinte sokáig én se mertem belekezdeni, de 1 hete mégis nekiálltam. Igaz, aznap még elmentem a szerelőhöz, hogy lebeszéljem vele másnapra, hogy viszem ellenőriztetni a kocsit, mert magamban nem bízom /ekkor kaptam rá az új csavarokat is/.

Most már úgy vagyok vele, hogy ezentúl mindig egyedül cserélem itthon. Nagyon egyszerű kicserélni. Az emeléshez és a csavarmeghúzáshoz némi fizikai erő azért kell, de egyébként semmi extra. A forgásirányra kell még figyelni. Ami bal oldalon volt, bal oldalon maradjon, ami jobb oldalon volt, az pedig jobb oldalon legyen később is. Az elsőket és hátsókat viszont lehet cserélgetni, nem muszáj mindig ugyanazokat feltenni a hajtott és szintén ugyanazokat a nem hajtott kerekekre. Sőt, a szerelő is ezt tanácsolta /és nem csak nekem szokta/, hogy váltogatni kell, hogy a kerekek egyenletesen kopjanak.



/Amúgy a téli kerekeket én most használtam először, egyébként soha. Édesapámé volt az autó, Ő 2013-ban elhunyt, én pedig hagyatéki tárgyalás útján örököltem a kocsit. A téli kerekeket is Ő cseréltette nyárira tavalyelőtt./

2015. febr. 12. 07:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!