Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A mai autókat mennyivel...

A mai autókat mennyivel nehezebb szerelni mint a régebbieket?

Figyelt kérdés
Mondjuk egy MK4 Swift-et mennyivel nehezebb szerelni mint egy MK3 Swift-et? Haverom apjának MK3 Swift-je van, mondta hogy mindent ő javít, kivitelezhető otthon a kocsi szerelése, nem rég cserélt benne motort, szervizbe még nem vitte. Viszont azt hallottam hogy az MK4 Swift-et már nem lehet otthon szerelni. Nekünk MK4 Swift-ünk van, és szeretném bütykölgetni, megnézni mi hogy működik benne, szerelni ha úgy lesz. Gépésztechnikus végzettségem van! Tehát hozzámerjek nyúlni a kocsihoz? Vannak itthon alap szerszámaim, de hajlandó vagyok erre a célra maximum 100 ezer forintot beruházni hogy célszerszámokat vehessek. Egyébként autó építéssel szeretnék foglalkozni hobbi szinten, hegeszteni is tudok valamennyire, falusi szinten elég jól. Tudom hogy nem sok remény van, és rossz helyen is érdeklődök, de számítok szakmai jellegű hozzászólásokra :) Biztos vannak itt is hozzáértők.
2015. jan. 30. 20:13
 1/8 anonim ***** válasza:

Semmivel nem nehezebb szerelni az MK4-est.

Józan ész és egy kis műszaki ismeret kell hozzá, aztán lehet alap dolgokat csinálgatni.

Amúgy az a 100.000 forint nem lesz sok mindenre elég.

2015. jan. 30. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
a mai autókat már nem szerelni kell,hanem rádugni a számítógépre!
2015. jan. 30. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
A számítógép csak a hibát mutatja meg (ha megmutatja), attól még szerelni ugyanúgy kell...
2015. jan. 30. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
A tervezéskor a szerelhetőséget is figyelembe veszik - a márkaszervízben is emberek dolgoznak és az ő visszajelzéseikre is ad a gyár, tehát ha onnan az a vízhang jön, hogy mondjuk nehezen lehet hozzáférni a vízhűtő tartályához, mert kiszereléskor beleér a villáskulcs az elektronika házába, akkor azt legközelebb lehet, hogy áttervezik. Ilyen értelemben véve a gyártó tapasztalatának növekedésével a szerelhetőség egyre könnyebb lesz - sőt, a panelos kialakítás is egyre terjedőben van, pár év múlva úgy össze lehet majd rakni a motorteret, mint egy LEGO-t. A "bezzeg régen otthon is lehetett autót szerelni" mendemondákból szerintem fenntartással kezelendőek - mikor bejöttek az első Ladák meg elektronizáltabb Skodák azokat sem tudta senki otthon berhelni és a Csepelhez, UAZ-hoz szokott szakik is csak néztek rájuk, ha nem tudták mi bajuk. Amivel nehezebb egy modern autó szerelése, hogy több szerszámra lehet szükség és valóban nem árt egy OBD-képes eszköz és gyári szoftver megléte (pl. Suzuki EPC) sem. Az egyre magasabb technológiai színvonalra lépéssel eggyütt jár a finommechanikák és szenzorika mennyiségének növekedése, de mint írtam, ilyen egyszerűbb autók esetében a gyártó odafigyel arra, hogy ez egy szerelőnek se okozzon megoldhatatlan rejtélyeket. Egy S-osztályos Mercedesnél ez persze lehet, hogy másképp van, de a Suzuki Swiftet ugyanebben a formában forgalmazzák rengeteg nálunk fejletlenebb piacon is: Dél-Kelet és Közép-Ázsia, Dél-Amerika, Afrika. Ha bíznak abban, hogy ott is működésben tudják tartani őket, akkor az itteni körülmények között sem kell komolyabb problémákra számítani.
2015. jan. 30. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Sokan hátránynak veszik ezt, hogy rádugjuk a számitógépre. Pedig mennyivel jobb volt régen a Ladával, aminek éveken át nem sikerült jól beállitani a karburátorját, és ha valami baja volt, akkor a fél motort szét kellett szedni meg kicserélni, hogy rágyere, mi a baja van...
2015. jan. 30. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 SándorÚr ***** válasza:
Az a baj ma már nem autószerelő mesterek vannak, csak alkatrész kicserélő mesterek. Nekem mindig 10-12 éves kocsikra telik, de vannak olyan műhelyek ahol nem is hajlandóak szerelni csak vegyem meg bele az új alkatrészt majd azt kicserélik.
2015. jan. 31. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
83%

Olyan alkatrészen mégis mit akarsz szerelni, amit ki kell cserélni? :D


Feladta a harcot a vízpumpa 14 éves korára, mit kezdesz vele? Otthon satuba be és tákoljunk? :D


A kérdezőnek:

Mik az alap szerszámaid? Egy tisztességes szerszámkocsi 130-150 000-nél kezdődik. ÉS akkor ebben csak csillag,villás, dugó készlet,racsnis csillagkulcs, csavarhúzók vannak. Ezeken kívül van még egy rakás dolog amire szükséged van. Spéci fogók,torx, etorx készletek minden méretben, gyertyakulcsok, lambdaszonda kiszerő, vezérlésrögzítő készlet, kompressziómérő készlet ha bele akarsz nyúlni az elektronikába akkor a multiméteren át digitális oszcilloszkópig szükséged lesz pár dologra. Itt még nincsenek kasztnis, kárpitos szerszámok, fúrók, csiszolók,vágók ( elektromos és levegős ), bakok, zsiráf, csápos emelő és még sorolhatnánk. Egy normálisabb OBD olvasó és törlő ami univerzális és jól is működik az úgy 300 000Ft.


Maradjunk annyiban, hogy egy tisztességes műhelyfelszerelés az több milliós tétel. És ez még csak a kisebbik probléma, ugyanis az autóépítéshez kell egy elég komoly szakmai tudás is. Azt sajnos nem lehet megvenni.


Az MK4-es Swiftet is lehet otthon szerelni, kérdés mit akarsz rajta szerelni? :D

2015. jan. 31. 02:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
60%
John_McClane,egyetértek. :)
2015. jan. 31. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!