Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit jelent az, hogy lediferál?

Mit jelent az, hogy lediferál?

Figyelt kérdés
2010. febr. 8. 20:22
 1/5 Nemo kapitány (V.A.) ***** válasza:

Ha az egyik kerék nem tudja átvinni a nyomatékot, tehát kipörög (pl. jégen), akkor a másik a működés sajátosságaként leáll (ledifferál)

Lásd differenciálmű.

2010. febr. 8. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Igen, ez a nyitott, bolygóműves differenciálművek sajátossága. Ha az egyik kerék nem tapad, a szerkezet arra küldi a teljes nyomatékot, ezért az elpörög, a másik leáll. Az egyik megoldás az önzáró vagy zárható differenciálművek használata, a másik a kerékfékezéssel operáló, elektronikus differenciálzár-pótlékok alkalmazása.
2010. máj. 26. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Pl, a terepjárók nem tudnak lediferálni?
2010. máj. 26. 11:02
 4/5 anonim ***** válasza:
Attól függ, hogy milyen az összkerékhajtása! Nem minden terepjárónak van összkerékhajtása mostanság!
2010. máj. 26. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

De, a terepjáróknál is előfordul, hogy ledifferálnak, mikor az egyik kerék laza talajra kerül vagy épp a levegőbe emelkedik. Éppen ezért ott is sokféle hajtási rendszert alkalmaznak. A kapcsolható összkerékhajtásnál általában nincs középső differenciálmű, ezért ott ez kisebb problémát jelent: ha egy kerék kipörög, az adott tengely nem hajt, de a másik igen. Persze ettől még lehet differenciálzárakkal segíteni a helyzeten, de ezt jellemzően a hátsó tengelyre szokták építeni, hogy kormányozható maradjon az autó. Az automatikusan kapcsolódó összkerékhajtások nagy része éppen erre apellál: mikor az alapesetben hajtott tengely túlpörög, akkor kapcsolják be a másikat, általában olyan módszerrel, hogy ne tudjon középen ledifferálni, így itt is csak egy tengelyről tűnik el a nyomaték.

Az állandó összkerékhajtású, központi differenciálműves rendszereknél már nehezebb a dolog: ha itt egy kerék ledifferál, az adott tengely nem hajt, viszont a központi differenciálművön keresztül a másikat is meg tudja állítani, mert olyankor a középső differenciálmű is szépen ledifferál a kipörgő kerék tengelyének irányába. Éppen ezért az ilyen rendszereknél a középső differenciálmű mindig zárható vagy önzáró kivitelű és jellemzően hátra is valami hasonlót szoktak építeni. Elöl ritkán alkalmaznak önzáró differenciálművet, mert az kellemetlenül befolyásolja a kormányzást.

2010. máj. 26. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!