Pontosan hogyan is működik a kézifék?
Ez nagyon egyszerű, pedig én nem vagyok fizika zseni de nem mindegy, hogy egy álló mondjuk 1 tonnás járművet kell megfognia a bowdennek vagy egy 80-al menőt amikor a motor meg próbálja hajtani a hátsó tengelyt...
Régebbi kocsiknál a hátsó dobféket szorította oda, ma meg azt hiszem független a hátsó tárcsaféktől, de mindenképp a kerekek forgását akadályozza meg.
2015. jan. 26. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
A kézifék, másnéven rögzítőfék...
A hátsó dobféket müködteti ugy hogy ne keljen a fékpedált nyomva tartani:)
Amelyik kocsin hátul is tárcsa fék van, ott is van egy kiegészitő dobfék rendszer a kézifék részére.
Azért nagyobb a terhelés menet közbeni fékezésnél, mert a kerék mozgásban van így a mozgási eneggiát kell a fékeknek legyűrniük.
Egyébként ez elég hülye kérdés...:-D
Mert hát nyilván könnyebb egy álló autót állóra fékezni mint egy mozgót:-DD
na de itt sok hülye kérdést tesznek fel uhgyhogy meg se lepődik már az ember ezen.
2015. jan. 26. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 A kérdező kommentje:
És akkor miért ugyanolyan könnyű behúzni a kézi féket egy kb. 50 km/h tempónál, mintha csak állna az autó?
Fel lehet húzni könnyen 50-nél is, de nem 100% hogy meg is fogja a kerekeket.
2015. jan. 26. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
samsungos, meg az első: azért ez nem olyan primitív kérdés mit ahogyan azt ti gondoljátok. Először is. Gondolom a bowden szorítja a tárcsának vagy dobnak a fékbetéteket. Másodszor pedig a fékbetét hogy a francba tudja közvetíteni a mozgási energiát bowdenre? Már megbocsátsatok de elég nagy baromságot írtatok! Ha fogtok egy biciklit, behúzzátok a féket, és a kereket elkezditek kézzel izomból tekerni, attól még a bowden terhelése nem nő, azt csak a kezed feszíti. Szóval még várom a választ a kérdésemre. Ha mutatnátok egy vázlatot a kézifék működéséről, vagy eltudnátok magyarázni hogyan működik, azt megköszönném.
2015. jan. 26. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 A kérdező kommentje:
Köszi átböngészem!
Hátha kiderül hogy igazából én írtam a baromságot x)
8/10 A kérdező kommentje:
Hát nem ez a cikk jelenti a választ a kérdésemre...
Azért nem nő biciklinél mert nem érzed meg, mert olyan minimális a plusz terhelés. Autónál azért nagyobb erők hatnak. BMW-nél pl. az elektromos kéziféket 30 km/h felett nem engedi aktívázni. Sok kocsinál meg vészfékezés miatt engedi behúzni nagyobb sebességnél is. De én nem vagyok egy ász fizikából talán más majd kifejti neked.
2015. jan. 27. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 A kérdező kommentje:
Ha behúzod kéziféket álló helyzetben, akkor az a terhelés éri a bowdent és minden egyebet, amit a kezeddel vittél rá. Na de ha az autó megy, behúzod a kéziféket, akkor ugye ott van a hőtágulás, ami miatt megnő a fékerő és ez az erő már plusz terhelést jelent a kézifékre. Nekem ez jutott eszembe.
Kapcsolódó kérdések: