AUDI A8 quattro 3. 0 V6 TDI 2005-2007 ig quattro-ról vélemények? Lehetőleg hozzáértőktől vagy tulajdonosoktól várok véleményt.
Jó széria, motor, váltó megbizható, az autó egy tank, nagyon kényelmes és kellemes autó. De ezekbe szokott a legtöbb km kerülni, és 300-400 ezer km után bizony már lehetnek gondok a váltóval, motorral, futóművel, és ezek nagyon drága dolgok. Azt tudom ajánlani, hogy inkább vegyél egy drágábbat, de amiben tuti, hogy nincs, csak mondjuk 200 ezer km, és akkor még sok ideig nem lesz gondod. Nekem speciel csak A6 van, de ugyanezzel a motorral, váltóval, eddig nem sok gondom volt, de turbó már kellett bele 200 ezerért, ilyenekre mindig legyen félretéve pénz, ezt gondolom nem is kell mondjam. Ami érzékeny pont még, az a futómű, nagyon költséges, és könnyen szétmegy ezeken az utakon.
De én ajánlani tudom csak az A8-ast, a trió közül a legjobb választás szerintem.
AUDI légrugók
A8 2004-2010 258.300-
A8 2004-2010 Sport 282.200-
Amiről senki nem beszél, hogy az első tulajdonosa azért vesz ekkora kocsit, mert sokat megy vele. 4-5 év alatt általában belekerül a 200 ezer kilométer. 8-10 évesen pedig kiszáll belőle a 2-3. ember is, mert tudja, hogy következnek a nagy ráköltések. Ekkorra már 3-500 ezer van az autóban. Az óra, hogy mit mutat igaziból lényegtelen.
Ha idáig nem voltak cserélve a kritikus alkatrészek, garantáltan rád marad a feladat.. Egy 3-4 milliós A8-ra úgy rá lehet pattintani a +1-2 millió Forintot, hogy észre se veszed.
-Nagynyomású pumpa: 300K
-Injektorok: 160*6db, ha felújítható 50*6db
-Turbo: 2-300K
-Váltó felújítás: 3-400K
+munkadíjak persze
Ezek szépen jönni fognak sorban. De ilyen futásnál már bármi előjöhet, őrülten bonyolult egy autó.
Én vezettem egyet. Kint és pályán jó, de városban, viszont nem voltam eldőlve tőle. Egy nagy, tohonya, lomha valami.
Szerintem ha a vakítás faktort nem nézed, akkor ennek az autónak sok értelme nincs. Nem nyújt többet, mint egy A4. Azt egyébként jobb vezetni. Fürgébb, mozgékonyabb, frissebb, -5-600kg.
Ha ilyet veszel fel kell készülni, hogy kisebb-nagyobb egységekben garantáltan kérni fogja a zsetont. Legalább 1M tartalék nélkül neki se kezdj, mert rémálom lesz az Audizás.
Ennyit tudtam hozzátenni, remélem hasznos volt.
Nem nyújt többet, mint egy A4?
Oké hogy az A4 (B7) is egy jó autó, de azért egy A8-ra kényelemben nem annyira hasonlít.
Akkor úgy mondom, hogy (számomra) nem sokkal többet. A4 B8-at vezettem, 800km után abból is pihentem szálltam ki. Az ülés hasonlóan kényelmes, az utastérben teljes csend van. Kanyarokban, szerpentinen pedig nagyon kijön az A4 előnye. A plusz tömeget nem lehet eltüntetni egyik hiper-szuper futóművel sem. A 3.0 TDI-t masszívan fogja az automata váltó + quattro hajtás és az irdatlan tömeg. Menetteljesítményre 150-ig hasonló, mint egy A4 2.0 TDI első kerekes, kézi váltóval.
De nem akarok offolni. Szerintem az A8 a legjobb a német trióból, de a legritkább esetben van rá szüksége valóban az embereknek. Inkább a presztízs szempontok miatt veszik.
Tegyük fel laksz egyedül laksz egy 180nm-es 2 szintes házban (A4), váltanál egy 300-asra (A8)? Én nem, mert nekem felesleges lenne, nem nyújtana annyival többet. Talán az A6-ig szól racionalitásról az autógyártás fölötte már nem nagyon. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!