Lenne egy olyan probléma hogy a szerelö szerint vezérmüszij el szakad egy passat .1.9 td röl van szo 91 es mire számitsak? Mien gondot okozhat ez ennél a fajta autonál?
Hát itt, ha peched van, csak a forgattyúház nem sérült. Képzeld el, mi történik, ha a dugattyú találkozik a szelepekkel. Mert hogy ez történt.
Szelepek belecsapnak a dugó tetejébe, a dugó feltolja a szelepeket, azok törnek, szétverik a szelepvezetőket, ezzel a hengerfejet, visszacsapnak a vezérműtengelynek, az görbül vagy törik, csapágyai szintén kapnak, dugattyú hajtókar csap, főtengely, hajtókar is sérülhet...
Gyakorlatilag a forgattyúsház és a hűtő és olajrendszer ússza csak meg. Rossz esetben olcsóbb egy új motor, mint a javítás, jó esetben kapsz egy baráti számlát, mint az említett 150 rugó. Még mázlid van, ha annyiból ki is jön.
Nem véletlen a szigorú km-előírás a vezérműszíj és görgőinek cseréjére. Ami gondolom facán nem lett betartva.
Szóval nem gyanakodni kell a szerelőre, hanem megköszönni, ha ennyiből megúszod. És mostantól odafigyelni a szerviz-intervallumokra.
"Nekūnk is volt ilyen semmi baja a motornak csak az vezèrműszìj van elszakadva persze hogy nem indulbe kikel cserélni ès utàna menni fog"
Na ilyen csak a 2105 Ladán szokott lenni, ahol a szelepek nem érnek le a dugóig.
Más autón, főleg dízelen isteni csoda, ha ennyivel megúszod. Kb. olyan, mint repülőből kiesni ernyő nélkül és túlélni. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!