Mi a teendő az autó meghibásodása esetén?
Egy elég rossz műszaki állapotú kocsim van amivel bármi megtörténhet...
Egyes hibáknál pl. generátor hiba nappal nem teszi lehetetlenné, hogy hazamenjen az ember a kocsival. De tegyük fel, hogy olyan hiba van ami sajnos már lehetetlenné teszi vagy szabályba ütközik az adott gépjárművel való tovább közlekedés (tegyük fel üzemi fék hiba vagy kuplung hiba).
Mi a teendő? Hívok autómentőt? (Ismerős nincs akit lehetne hívni)
Van 1 autó mentő telefonszám a telefonomba amit a neten találtam, de ha kihívom az mit tesz? Elviszi a telephelyére a kocsit és megcsinálja? Vagy a helyszínen megcsinálják? Mikor kell a számlát kiegyenlíteni?
ha a helyszínen nem javítható akkor oda viszi a kocsit ahova te mondod.egy mezei autómentő nem hinném hogy javít,a sárga angyal viszont megpróbálkozik vele.
a számla miatt ne aggódj,az se baj ha nincs nálad pénz,utólag is ráérsz fizetni,dokumentáció készül mindenről.
kb.8 évente cserélni kell minden gumicsövet mert elöregszik és berepedezik ami miatt kilyukad,tehát nemárt átnézni ill cserélni.benzincső,fékcső,vízcső+ékszíjak.ez már lecsökkenti a hirtelen meghibásodás számát,főleg akkor nem agyonelektronikázott autód van.ami még hirtelen elromolhat az a kuplung/fék munkahenger ill. bovden szakadás.más,komolyabb alkatrészek hibájának előjele van.
Tehát ha az autómentőnek azt mondom vigyen haza és a már ismert autószerelőhöz majd viszi tovább akkor haza visz kocsistól?
Am. 94-es Swift, nem rég volt kuplung bowden szakadás, de ki lett cserélve, habár rövidebb az újabb mint kellene, ez lehet rizikófaktor...
Fékcső nyáron lyukadt ki, remélem fél év alatt ,,nem kopik el" és akkor kiderült a fékmunkahengerek illetve fékbetétek hibája ami apródonként végül minden le lett cserélve.
Ami marad az a kuplung szerkezet illetve a féltengely, ezek nagyon rossz állapotban vannak :(
Csak én nem tudom hogy kell... meg pazar lenne még a kuplung szerkezetet is összetörni bónuszként.
Am. meg kuplung pedál nélkül fékezni is csak fullasztással lehet és a kocsit indítani csak sebességben lehet. Ez még nem vészes, ha lakott területen kívül történik, de ha egy nagyobb város belvárosában történik ott sztem így nem lehet részt venni a forgalomban. Gondoljunk csak bele, minden piros lámpánál fullasztani kellene a motort és zöldnél az indulással kínlódni úgy, hogy lehet egy körúton 100 méterenként van lámpa és 10 is egymás után...
Kuplungszerkezetnek nem árt az eljárás, ilyenkor az csak fixen tart. Az önindító kínlódik, de az is kibírja, csak azért olyan sokszor nem jó csinálni, ahogy írod.
Csináltam én is városban, de csak néhány indítás kellett, amit még bevállaltam. Kellemetlen volt persze vészvillogóval, lassan haladni, kettes fokozatban, ha jól emlékszem.
Viszont nem lett belőle semmi egyéb meghibásodás (Punto I. benzines).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!