T-ohm kérdése:
Télen kell melegíteni az automata váltót, vagy csak a motort?
Figyelt kérdés
például ha sebességbe rakom és behúzom a kéziféket akkor ezáltal melegítem az olajat a váltóban, ez okoz valami problémát, vagy nincs erre szükség, nem hiszem hogy a hidegben jó ötlet hideg olajjal elindulni2015. jan. 13. 20:16
1/10 anonim válasza:
Mi ez a hülyeség amit leírtál???!?!?
2/10 A kérdező kommentje:
nyilván hideg motorral senki nem indul el, de automata váltót szokták melegíteni úgy, hogy álló helyben sebességben hagyják, ezáltal melegszik az olaj, persze smg automatáknál ez nem ajánlott a lényeg hogy sima olajos automatánál ahol az olaj viszi át a motor erejét, ott érdemes-e melegíteni a váltóolajat elindulás előtt, vagy nem?
2015. jan. 13. 20:20
5/10 A kérdező kommentje:
amikor egy motor hűtővize eléri az üzem meleg hőfokot akkor a motorban lévő olaj még messze van az üzem meleg állapottól, de amíg alapjáraton ketyeg a motor addig a váltóban nem melegszik az olaj, viszont sebességbe rakva lehet melegíteni, a kérdés az hogy érdemes-e melegíteni indulás előtt, vagy nem kell, ennél érthetőbben nem tudom leírni
2015. jan. 13. 20:22
6/10 szántóvető válasza:
D+kézifék combo erősen ellenjavallott,nyúzod a váltót vele.menet közben gyorsabban melegszik mint ha egyhelyben járatod.
7/10 A kérdező kommentje:
rendben értem, hogy nem kell, és ha mégis úgymond melegítve van 1-2 percig az okoz valamilyen problémát, vagy nem, mert elvileg piros lámpánál sem veszem ki sebességből, tehát nem hiszem hogy ez gond lenne
2015. jan. 13. 20:23
8/10 anonim válasza:
De ezzel mit melegítesz az olajon?Azzal hogy alapjáraton a konverterben nyírod az olajat???kb annyit ér mint szaron a harmat....
9/10 anonim válasza:
De minek kéne melegíteni a váltót? Az automata váltó folyadék (nem olaj!) hideg időre is ki van fejlesztve, semmi szükség nincs az álló helyzetben melegítésre.
10/10 anonim válasza:
"de amíg alapjáraton ketyeg a motor addig a váltóban nem melegszik az olaj"
Szerintem már akkor is elkezd melegedni. Amúgy nem kell melegíteni,az automata van olyan okos, hogy hidegen nem vált el olyan hamar, így jobban melegszik a konverterben is az olaj.
Nálam egybe pakolták a víz és a váltóolaj hűtőt. twin-turbo benzines motor automatával, a két turbó hamar megmelegíti a motorolajat és a vizet és mivel "egymáson" vannak a váltó olajhűtőjével így egymást melengetik. -15-ben is max 2km és majdnem normál üzemi hőfokom van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!