Mitől van az, hogy mig az autó gurul nem tudok visszarakni az 1-es sebességbe? Induláskor semmi baj.
Vannak váltók, amiknél az 1. fokozat nem szinkronizált, csak a többi. Igaz, ezek már pár évtizede kimentek a divatból, de előfordulhat ilyen. Ezeknél menet közben elég nehéz kapcsolni az 1. fokozatot, bár dupla kuplungolással megoldható.
De ha szinkronos is az első fokozat: annyira rövid, hogy menet közben gázadás nélkül csak sétatempóban kapcsolható. Nem az a "sétatempó", amit legtöbben autóban ülve annak hisznek, hanem ténylegesen az, amivel gyalogolsz. 1. fokozatban alapjáraton elég lassan megy az autó, nagyjából erre a tempóra kell lelassulni, hogy bevegye a váltó a fokozatot.
De ha visszakapcsolás közben egy kis gázt adsz, csodát fogsz látni: nagyobb tempónál is beveszi az 1. fokozatot, könnyebben el tudod találni menet közben is. Bár a szériaváltók áttételezése olyan, hogy az 1. fokozatot menet közben szinte soha nem kell használni. Rendkívül rövid, csak az autó elindítására elegendő, már lassú tempónál is a 2. fokozat a nyerő.
Benne van a kérdésedben a válasz!
Nem mondta még el az oktatód, hogy az 1-est csak akkor kell használni, amikor az autó áll?
Amúgy szerintem bemegy az, csak erő kell hozzá!
De ha nem gyök 2-vel mész, akkor beránt, aki kipróbálta érezte hogy nem egészséges, ezért nem is használják menet közben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!