Mi a különbség a Tiptronic, Septronic, és a Multitronic váltók között?
Azért nem csak a nevük.
A Tiptronic az sima "hagyományos" automataváltó, a Multitronic az fokozatmentes CVT váltó, teljesen más a belső felépítésük, a működésük és másként érezni is a váltó működését menet közben.
Septronicról nem hallottam, ha az Stepstronic akart lenni, akkor gyakorlatilag ugyanaz, mint a Tiptronic csak az egyik a BMW a másik A VW csoport által használt elnevezés.
A tiptronic a hagyományos, hidrodinamikus automata váltók egyik, fejlesztett változata. Itt a hidraulikus szabályzást elektronika segíti, így megoldható, hogy a váltó többféle kapcsolási programmal működjön (jellemzően normál, téli és sport), illetve a D állás mellett van egy S jelű pozíciója is az előválasztónak, amiben a váltó kézzel, szekvenciálisan kapcsolható. Ezt a nevet a VW AG járműveiben és a Porschékban használták.
A Steptronic a BMW ugyanilyen megoldású automata váltója: felépítését tekintve automata, de kézzel is kapcsolható, ha kell.
A multitronic is a VW AG-hez köthető: ez egy fokozatmentes váltómű, amely működési elvét tekintve megegyezik a robogók variátorával, csak ékszíj helyett fémlánc viszi át a nyomatékot. Audi A4-ben és A6-ban találkoztam vele eddig. CVT-ként működik, de ha kell, kézzel is kapcsolható hat vagy hét előre beállított fokozatban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!