Nagyon kopik a gumi, ha hóban, latyakban, jégen kipörög?





Annyira nem kopik, mintha aszfalton pörögne, mert ugye eleve azért pörög ki, mert jégen, latyakon vagy havon van - de azért jót sem tesz neki.
Próbálj kevesebb gázadással indulni, alacsonyabb fokozatban, akkor hátha kevésbé pörög ki...





Egyáltalán nem kopik a gumi ha csúszós úton kipörög, mivel egyszerűen nem tapad semmihez, vagy csak nagyon gyengén.
Ha aszfalton nyáron kipörög az teljesen más :) Ott azért pörög ki, mert túl nagy erőt akar(sz) levinni az első kerekekre, ami meghaladja a gumi tapadásának a képességeit.
De hóban igazából nem tapad, ezért is forog ki, de nincs ami koptassa...
Én is nagy emelkedő tetején lakok, próbálj nagy lendülettel felmenni, vagy ha meg kell állnod, akkor kézifék be és szépen finoman engedd ki, ugyanezzel a finomsággal kis gáz és óvatosan a kuplung (ahogy rutinvizsgán is tanítják az emelkedőről indulásnál).





Van 1-2 tippem:
1. Vegyél téligumit :-)
2. Ne 1-esben menj fel 40-el, hanem próbáld meg nagy lendülettel 2-esben...
3. Ha jeges sózd fel kicsit, ha havas lapátold el a havat.
Jobbat nem tudok. Én is ahogy írtam emelkedőn megyek fel, méghozzá nem is akármilyenen és egyszer nem volt ilyen gondom hogy kikapartak a kerekek, lehet hogy csak jó téli gumim van?! :)















Az előző pontosabban:
"Tisztelt Székely úr,
78'-óta van jogosítványom,92'-óta vezetek intenzíven,az utóbbi időben évi 50-70.000km-t is.A jelenségeket biztosan ismerem, de a fogalmat-alulkormányzottság, ill. túlkormányzottság , nem tudom értelmezni.Kérem definiálja ezt a két fogalmat.Cserében egy nem régi tapasztalatomat elmondom én is:A kocsim, egy három éves
Ford Focus C-Max, vadonatúj Kleber téli gumikkal (4). Egy domb tetején van a cégünk által bérelt ház Angliában,és egy januári reggelen az éjszakai hóesés 20cm friss havat tett az előző napokban esett régi tetejére.Kiálltam a ház elé és arccal a menetirányban, dombnak felfelé szerettem volna elindulni.Nem ment.Kicsit hátra tolattam, hogy kitapossak egy kis utat a szükséges lendülethez, de így sem tudtam elindulni.Sok ilyen próbálkozás után kb kétszáz méterrel lejjebb egy nagyobb üres helyen megfordultam és símán feltolattam,minden probléma nélkül.Mivel érdekel a fizika és szeretek mundenre magyarázatot találni, ezért azt gondolom, hogy a dombon felfelé hátramanatben nagyobb terhelés jut a hátul lévő hajtott kerékre,mintha menetirányban állna és ez a nagyobb terhelés már elegendő tapadást biztosít az elinduláshoz.Várom a válaszát a kérdésemre és az esetleges véleményét az utóbbi tapasztalatom értelmezéséhez.
Üdvözlettel Sarvaicz Mihály
Válasz levélre
Kedves Mihály !
Ami a hátramenetben feljutást illeti , és a hozzá fűzött megfigyeléseket ez így rendben van.
Két dolog ami segíthette, a leírt tételen túl, hátramenetben vélhetően nagyobb a váltó áttétel,
( tehát finom gázzal szépen tud haladni túlforgatás nélkül ) és a hátul lévő , tehát a nagyobb terhet viselő kerék abroncsai egy kicsivel jobban be is lapultak, a lamellák jobban kiterpesztettek a nagyobb súly miatt a téli gumin, és ez még javította a tapadást. Gázadáskor , mint tudjuk, az autó emeli az orrát, és leteszi a fenekét, tehát ez is segítette a feljutásban. Hátsókerék hajtású autóval nyilván nem sok értelme lenne ezzel próbálkozni."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!