A svéd vagy az orosz acél?
Nem biztos, hogy úgy van ahogy gondolod!
Az autók kocsiszekrényének, hogy biztonságosak legyenek rugalmasnak és hajlékonynak kell lennie bizonyos helyeken, amit néha szándékos gyengítéssel érnek el.
A "Svéd acél" a régebbi Volvok, az "Orosz vas" pedig a Ladák beceneve volt.
Ha megnézed ezeket a nagy kocka autókat, rájössz, hogy miért.
Sajnos már a csodás múltú északi autóipar termékei sem a régiek, mármint a "tömör vas" fíling szempontjából.
Amikor a Mitsubishik és Volvók ugyanazon gyártósorról gurulnak le....
De az a helyzet, az a csodás vastag "orosz vas" a Ladákban csak arra volt jó, hogy kellett 30 év, hogy átrohadjon, törésbiztonságra nem voltak olyan hűdejók. Főleg, hogy frontálütközésnél a motor kompletten bejött az utastérbe körülnézni. A sokkal vékonyabb lemezű Skodák frontális törésbiztonsága már akkoriban is jobb volt, mert az orrban hordott csomagtér remek kis méteres gyűrődési zónát adott.
A törésbiztonságot, és ez ma még igazabb, mint régen, nem a lemezvastagság határozza meg, hanem a karosszéria térszerkezeti konstrukciója. Ha nem így lenne, hogyan lehetne egy műanyag motorháztetős és sárvédő-elemes autó töréstesztje 5 csillagos?
Nekünk a 21011 28 éves korig húzta, akkor indult meg annyira az alváz, hogy már kár lett volna belekölteni. Azon mondjuk furcsa módon csak a küszöbök jutottak ilyen sorsra, a sárvédők nem.
A hasonló lemezvastagságokból lévő Peugeot 205-öm most, szintén 28 évesen jutott így dögrovásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!