Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A svéd vagy az orosz acél?

A svéd vagy az orosz acél?

Figyelt kérdés
Melyik az erősebb acél amelyeket beépítik az autóikba?

#acél #vasgyártás stb
2015. jan. 6. 23:42
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Nem biztos, hogy úgy van ahogy gondolod!

Az autók kocsiszekrényének, hogy biztonságosak legyenek rugalmasnak és hajlékonynak kell lennie bizonyos helyeken, amit néha szándékos gyengítéssel érnek el.


A "Svéd acél" a régebbi Volvok, az "Orosz vas" pedig a Ladák beceneve volt.

Ha megnézed ezeket a nagy kocka autókat, rájössz, hogy miért.

[link]

2015. jan. 7. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Nincs olyan, hogy "svéd" meg "orosz" acél. Szabványos acéllemezeket használnak az autók karosszériájában, vannak egyszerű mélyhúzott lemezek és nagyszilárdságú acélok. Egyébként is: meglehet, hogy a brazil vasércből Kínában öntött vasból ötvözött acélbugát svéd hengermű fogja táblalemezzé alakítani, amit majd egy németországi meleghengerlő gépsor változtat ajtóoszloppá. Az alkatrész végleges szilárdságához pedig mindegyik részfolyamat hozzátesz. Akkor ez most tulajdonképpen milyen acél is lesz?
2015. jan. 7. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 Wadmalac ***** válasza:

Sajnos már a csodás múltú északi autóipar termékei sem a régiek, mármint a "tömör vas" fíling szempontjából.

Amikor a Mitsubishik és Volvók ugyanazon gyártósorról gurulnak le....



De az a helyzet, az a csodás vastag "orosz vas" a Ladákban csak arra volt jó, hogy kellett 30 év, hogy átrohadjon, törésbiztonságra nem voltak olyan hűdejók. Főleg, hogy frontálütközésnél a motor kompletten bejött az utastérbe körülnézni. A sokkal vékonyabb lemezű Skodák frontális törésbiztonsága már akkoriban is jobb volt, mert az orrban hordott csomagtér remek kis méteres gyűrődési zónát adott.


A törésbiztonságot, és ez ma még igazabb, mint régen, nem a lemezvastagság határozza meg, hanem a karosszéria térszerkezeti konstrukciója. Ha nem így lenne, hogyan lehetne egy műanyag motorháztetős és sárvédő-elemes autó töréstesztje 5 csillagos?

2015. jan. 7. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
A Ladák csodálatos orosz vaslemezeinek (na, jó, igazából acéllemezek, ha pontosak akarunk lenni) nem kellett 30 év, hogy átrohadjanak. A sárvédők sokszor már 3 év alatt csereéretté váltak, főleg a négykörlámpásokon. Eléggé gyatra anyagból dolgoztak az oroszok, se különösebben szilárd, se korrózióálló nem volt. A '70-es évek Fiatjai is ugyanebből a biliacélból épültek, azért rohadtak olyan hihetetlenül gyorsan.
2015. jan. 7. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 Wadmalac ***** válasza:

Nekünk a 21011 28 éves korig húzta, akkor indult meg annyira az alváz, hogy már kár lett volna belekölteni. Azon mondjuk furcsa módon csak a küszöbök jutottak ilyen sorsra, a sárvédők nem.

A hasonló lemezvastagságokból lévő Peugeot 205-öm most, szintén 28 évesen jutott így dögrovásra.

2015. jan. 10. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Vannak Ladák, amik sokáig bírják, tipikusan a megkímélt, kevés esőt látott, garázsban tartott példányok. Azonban amik az akkoriban szokásos használatot kapták szolgálati kocsiként (eső, hó, sós hólé, takarítás csak ritkán, garázs nincs, kisebb-nagyobb sérülések vannak), villámgyorsan rohadtak.
2015. jan. 10. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!