Autókereskedés engedi, hogy a kiszemelt autót elvigyük (kereskedővel együtt persze) szervizbe teljeskörű állapotfelmérésre?
Vagy igen, vagy nem.
Most erre mit lehet mondani? Ott kell megkérdezni.
Hát elmentünk egy kinézett autóért kereskedésbe. 2005/10 G Astra Twinport
Kérdéseim:
k: volt-e sérülése az autónak? v: nem tudom
k: hány tulajos? v: nem tudom...2-3 talán...
Motortérből beindítás után sípolás...zörej. Amúgy a motortérben minden felettébb gyanúsan csillog-villog. Amúgy belül szép, bár a kürtök gombjai érdekesen álltak. Ablakoknál a gumi egy helyen szakadt...kipufogó szép. Külsérelmi nyom semmi. Új téli gumik, láthatóan alig futottak. papír szerint 150k km-t futott az autó.
Na akkor irány opel szervíz, állapotfelmérés.
A helyzetjelző nem megy, a kocsi egyik oldalán végig elég magas mikron érték, hátsó lámpa környékén 800-as értékek!
A hátsó lengéscsillapító kuka.
A motorháztetőn is magas a mikron érték.
A motornál 1-2 dolog hiányzik, láthatóan mókoltak vele valamit, és kapásból pár elem cseréje erősen ajánlott a szívócsonkkal együtt.
2007-ben történt az utolsó opeles vizsgálat (adatbázis), amikor már 100k volt az autóban. - ezt a dátumot 2 hónappal megelőzően pedig 70k. Szal 2 hónap alatt toltak bele 30k-t.
Vissza a kereskedésbe, vételről szó sem lehet részemről. Az eladó stílust vált. Lekezelő, bunkó, úgy beszél velem mint egy kutyával, hogy miért nem hiszem el, hogy 2007-es 100k óta csak 50k-t tettek bele. és közli, hogy annak nincs agya, aki elviszi a márkaszervizbe az autót.
ennyi
1- a kereskedő legtöbbször nincs (teljesen) tisztában egy autó előéletével
2- motortakarítás eladás előtt jól bevált szokás. a gumikat is leszokták fújni gumi ápolóval, amitől újnak tűnik. meg kellett volna nézni mikor gyártották. ezek negatív dolgok
3-nem mindegy milyen javítás volt az autón. 'csak' esztétikai törés (pl szallagkorlátot fogtak vele, vagy egy másik autós meghúzta, vagy jégvert volt...stb) vagy már 2x hajlott kiflibe az autó. utólagos heggesztéseket nem láttak?
4- minden használtautónak vannak hibái. 1 pár helyzetjelző csere még nem a világ vége. talán egy 10 éves kocsinál még a lengéscsillapító csere sem lenne teljesen kizáró ok.
5- a motortérben történt maszekolgatás viszont már annál inkább
6- a legtöbb kis pénzű ember soha az életben nem viszi a kocsiját márkaszervizbe. a maszekokon kb. 50%-ot fog az ember.
7- sztem jól döntöttél, hogy nem vetted meg. de azért ne várj használtautóból hibátlant. amúgy mennyibe fájt a felmérés?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!