Audi A4 1.9 TDI vagy 1.8 T használtan?
Azért az 1.9 tdi-t is lehet nyugodt szívvel kiforrottnak nevezni.
Én az 1.8 torbóbenzint a motorgyártás feleslegesen kiízzadt melléktermékének tartom. És hogy miért? Mert nem fogyaszt kevesebbet mint egy ugyanolyan teljesítményű, nagyobb lökettérfogatú szívó benzines. Akkor meg mi a oicsának tettek rá egy szájbalökött turbót? Csak egy drága alkatrésszel több a kocsiban. Én ha turbós kocsit vennék akkor biztosan dieselt vennék. Már kb egy bonyolultsági szinten van a turbobenzin a turbdiesellel, viszont a diesel 2-3 literrel kevesebbet eszik (gyakran olcsón kamionosoktól beszerezhető normális gázolajból).
Spórolni csak diesellel lehet. A dieselnél valóban lehet drágább kiadás, de ott kárpótol a kisebb fogyasztás. És valószínűleg többszörösen kárpótol.
Egy turbóbenzinesnek ha elszáll a turbója az szerinted olcsóbb mint a diesel turbója? Hát nem. Ott egyből ugyanúgy kifizetheted a 150 000-et, és ez mellé még a többletfogyasztás is a pénztárcádat keskenyíti. És a benzines többletfogyasztása TÖBB SZÁZEZREBEN mérhető egy átlagos autónál évente. Nem tudsz nekem semmit sem mondani a benzines mellett. Ha meg neked ennyi pénzt ér a benzines hang akkor csak sajnálni tudlak. Igazándiból valóban kellemesebb a benzines hangja, de a diesel sem mondom rosznak, ráadásul egy idő után már tudomást sem vesz róla az ember.
Nos kérdező, ez az 1.8-as bizony nagyon megbizható de semmivel sem olcsóbb a fenntartása, mint az 1.9 TDI-jé mert:
-nagyon drága a turbó bele, akárcsak a dizelbe
-látom sokan nem tudják, de ebben is kettős tömegű van, a kuplung + lendkerék csere pont annyiban van, mint egy TDI-nél
-mivel egy kihegyezett és érzékeny motor, milliónyi más probléma előfordulhat.
-talán csak a befecskendezés előnye ennek a motornak, ugyanis ebben nincsenek olyan drága elemek, mint a TDI-nél a PD. Nincs kizárva, hogy több bajod lehet egy ilyennel, mint egy dizellel, ugyanis a dizel sem romlik el olyan gyakran ahogy mondják, sőt.
Nos én most bizony egy 1.8T-t vennék, azért, mert éppen most szeretnék egy sportosabb, pörgős karakterű autót, de amúgy semmilyen más érv nem szól mellette. Szóval a TDI-t vedd, és ha bedöglik rajta a turbó, akkor gondolj rá, hogy ugyanez az 1.8T-nél is megtörténhetett volna, csakhogy a dizel be is hozza a turbó árát a benzineshez képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!