Rover 2.5 V6 és a BMW E38 735I V8-ról mik a véleményeitek?
keress rá, m20b27, 2693 köbcenti, 70-es években fejlesztették, BMW 6 hengeres, takarékos benzinmotorja, ezt tették az e30-as 3-as sorozatba 325e néven. 5 ezret forgott, és nagyon evés benzinnel beérte, nyomatékos motor.
Ezt a blokkot vették elő, amikor megalkották az e38-ba az m73b54 kódjelű 5379 köbcentis v12 benzinmotort.
Kicsit csiszoltak rajta, kevés fogyasztás megmaradt, és halk működés jellemzi ezt a motort. O
Amikor bemutatták kapott is kritikát, mondván, hogy már akkor is elavultnak számított, de hát ugye ami elavult, az általában tartós.
Mercedes v12-es motorja akkor már 400 lóerőnél járt, BMW még csak 300-nál.
Ezt a motort tették egyébként a Rolls Royce Silver Seraph-ba is, szóval elmondhatod, hogy Rolls moci duruzsol a kocsidba.
Nem csoda, hogy beleteszi, hiszen olyan halk, és olyan finom működésű, hogy egy luxusautóba ez való. Átülsz egy v8 e38-ból egy v12-be teljesen más karakter, mintha két különböző autó lenne. Ugyanúgy megy, mint egy 4.4 v8, de sokkal finomabb, és nyomatékosabb.
A 750-hez annyit szólnék hozzá, hogy hiába a nagyon jól sikerült régi motorból rakták össze, ez az 5400 köbcentis enyhén szólva is sz*r lett, újonnan biztos szuper volt, de mire elérték a 200-300 ezer kilómétert, a legtöbben szétégett az egész kábelezés, a rossz tervezés miatt, és 300 ezer km után a legtöbb zabálja az olajat, úgy elkopnak a hengerek, pedig még egy 1.4-es is simán kibir 300 ezret kopás nélkül.
A 735i az elég jó, de a 740i sokkal erősebb, és a fenntartása ugyanannyi, a fogyasztása is. A 40i a legsikeresebb, abból is adták el a legtöbbet, megelepő módon, nem a 730D-ből.
Annyiban kiegészíteném az előttem írót, hogy igen, valóban fogynak a gyújtás alkatrészek, de ez minden nagyköbcentis, főként v12-nél igaz, ahol zsúfolt a motortér, és nagy hőterhelést kapnak.
jellemző, a gyertyakábelek, és a gyújtótrafók, elosztófedelek elhasználódása, ilyenkor megnő a fogyasztás, 1-2 henger nem megy, és rosszabbul megy a kocsi.
Ez kb. 100 ezer forintból orvosolható, és visszatér az erő a kocsiba.
Olajfogyasztás csak akkor van, ha valaki elfelejt olajat cserélni, 1996-tól módosítottak a motoron, és más viszkozitású olaj is kell bele.
Szóval nem mindegy, hogy egy 97-es 50i-be milyen olajat teszel.
Ami még hiba, az a kartergázszűrő, ilyenkor szintén nem megy néhány henger, és kékesen füstöl az autó. De ezek nem olyan hibák, amitől szétesik a motor.
Viszont előnye, hogy csak 1 hosszú lánc kell bele, ami kibírja az autó élettartamáig, viszont mindenből kettő van benne, motorvezérlő, levegőszűrő, lambda szonda, katalizátor, stb.
De nagy élményt is tud adni, ha ne megy széthatottat vesz az ember.
Egy v8 is lehet betegágy.
7-es vagyok
Igazad van 8-as, de a 750-esek 90%-nak nem megy mind a 12 hengere, és ezt sokszor a szerelők sem veszik észre, egyszerűen senki nem ért hozzá, még a BMW-sek sem igazán, ez a legnagyobb baj vele. Persze a 10 henger is nagyon erősnek érződik, aztán nem törődnek velük.
Én majdnem vettem egyszer 750-est, de szerencsére volt eszem, ma már semmi pénzért nem tenném, esetleg hobbiból restaurálni pár év múlva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!