Ha vennék egy belépőszintű nagy motort (pl: egy 125-ös MZ-t), de nincsenek papírjai, akkor hogyan tudom lepapírozni, hogy rendszámot kaphasson, és használhassam? Mennyibe kerülne?
Semennyibe, lévén a 0 okmánya van a gépjárműnek akkor nem lehet forgalomba helyezni. Többek között ezért ilyen olcsóak ezek.
Arra ugyanis, ha valaminek egyszerűen nincsenek okmányai nincs magyarázat (azon kívül, hogy lopott vagy valami simlisség van a dologban). Mert ha csak simán elvesztek az okmányok kérhető pótlás rá az okmányirodában.
De ezek a motorok (95%_ban) úgy "léteznek", hogy még 40 éve a nagypapa megvette, aztán 15 évet rohadt a garázsban a nagypapa halála után, végül kézről kézre járt a faluban, adásvételi, forgalmi, vizsgák, biztosítás nélkül és te a 22. tulajtól tudnád megvenni, aki már azt sem tudja (sosem tudta) kié volt eredetileg.
Ha megvan a forgalmi (és az adás-vétel attól történik, akinek a neve szerepel a forgalmiban...) az oké.
A rendszámmal kitörölheted okmányok nélkül.
A helyzet az, ha van valamilyen okmány, az azon szereplő adatok ellenére is lehet gubanc, s az csak az okmányirodában derül ki.
Egy forgalmiban szereplő név nem feltétlenül egyezik a tulajdonos nevével.
Régi motorok esetében már írtak buktatókat, de ha komolyan érdekel a téma, ne itt érdeklődj, menj be egy okmányirodába, ott tudnak olyan választ adni, amit érdemes megfontolni.
Restaurálás gyakorlásához az sem biztos, hogy érdemes lepapírozni minden motort, ha van egy rendben lévő, ahhoz még donorok is kellenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!