BMW E46 330D,2005. 01. évjáratú hideg indításkor kéken füstöl. Olajat nem eszi. De komolyan nem. Sem a vizet. Megy is mint a golyó, fogyasztása is rendben van. De kéken füstöl hideg indításkor. Szó szerint metálkéken, ez nem vicc. Mi lehet a baja?
Figyelt kérdés
2014. dec. 20. 19:04
11/20 anonim válasza:
Hát igen, az 1-2 hét állás nem feltétlenül a legjobb neki, de nem is káros a motorra. Ha csak hideginditáskor füstöl, utána már nem, akkor még nem kell aggódj, bár azt tudnod kell, hogy ez a motor már nem 100 százalékos.
12/20 A kérdező kommentje:
tehát mindenképp szerelőt javasoltok. Mire számíthatok? Ha márkaszervízbe viszem, az ugyebár drága, és lehet, hogy lehúznak. Ha sima szerelőhöz viszem, olcsóbb, de lehet hogy lehúz. Mivel nem értek a motorhoz, annyira amennyire most kellene, ezért bármit mond a szerelő kénytelen lennék azt elfogadni. Ezért szinte bármit mondhatna nekem. És még a szerelés - bontás - javítás folyamatát sem tudnám végig követni, mert ugye lehet hogy két hétig itthon sem leszek... azt számláz ki amit akar, közben meg lehet, hogy nem is javít semmit
2014. dec. 20. 19:46
13/20 anonim válasza:
Ha ettől a jelenségtől szabadulni akarsz akkor injektorfejeket kell cserélni. Hogy melyiket azt egy dízelekre szakosodott műhelyben kell kiméretni.
14/20 A kérdező kommentje:
ez biztos? köszönöm a válaszokat, mindenkinek ment a +
2014. dec. 20. 20:06
15/20 anonim válasza:
8/9-es válaszoló úgy tűnik ért is valamit a motorokhoz, nem csak okoskodik. Ha csak hidegindításkor és csak rövid ideig tart a füstölés, akkor egyértelműen szelepszár szimering.
16/20 anonim válasza:
Lehet hogy szelepszárszimering, de ez szerintem nem akkora probléma még hogy az egész motor tetejét emiatt szétszedesd.
17/20 anonim válasza:
Mivel valamelyik "szakértő" lepontozott, elmagyarázom a lényeget röviden. A kopott szelepszár szimeringek mellett eleinte olyan kevés olaj jut az égéstérbe, hogy menet közben nem is látható a füstje és olajfogyás sem tapasztalható. Amikor hosszabb időre leállítjuk a motort, a szelepszárakon lévő kevés olaj szép lassan lecsorog a szimering mellett, rá a szeleptányérra, nyitott szelepnél meg egyenesen a dugattyú tetejére. Értelemszerűen ez az olajmennyiség beindításkor elég az üzemanyaggal, ez okozza a kékes füstöt néhány másodpercig. Érdemes minél hamarabb kicseréltetni, mert komoly lerakódásokat, kokszosodást tud okozni a szelepszáron és a tányér hátsó felén, ami egy idő után teljesítményvesztést okozhat. Durvább esetekben egy letört koksz darab összekaristolhatja a henger falát, vagy a kipufogószelepen kijutva a turbó korai halálát is okozhatja.
18/20 anonim válasza:
Látod, már ketten is azt mondjuk, hogy ez szelepszárszimering, szinte 100%, annyira tipikus, hogy máshoz tényleg valami hihetetlenül extrém hibának kell lennie. Főszabály szerint le kell venni a hengerfejet, a vezérműtengelyeket, értelemszerűen a vezérlést, a hidrotőkéket, ez már amúgy sem a 3 forintos művelet, főleg BMW, főleg fiatal, tehát holmi Jóskához nem viheted. Jó hír, hogy lehet anélkül is megcsinálni, bár ezt a szervizek nem favorizálják. Szerintem ez bő 1 napos munka, Magyarországon talán belecsúszik a kettőbe is, tehát neked két teljes napot számláznak ki, ha látják rajtad, hogy lövésed sincs. Olyan műhely, amire ilyen autót rá is bíznék, dolgozik mondjuk 8-10 ezer forint/óráért, maga az alkatrész nem drága, 24 gumikarika(szerű). Szóval ez lazán lesz 100-150 ezer, márkaszervizben akár több is. Ha nagyon szerencséd van, akkor kicsivel súrolja alulról a százat.
19/20 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat! Így már értem a probléma lényegét. Ha jó autót akarok, akkor meg kell csináltatnom. Drága lesz, és fájni fog, de azt hiszem ez sejthető volt, mikor BMW-t vettem. ez van
2014. dec. 23. 20:10
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!