Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 325tds e34 vagy e39?

Aspen kérdése:

BMW 325tds e34 vagy e39?

Figyelt kérdés
Sziasztok. Én azzal fordulnék felétek, hogy jövőre szeretnék vásárolni egy autót. A kikötésem csak annyi, hogy 525tds motor legyen benne, és touring legyen! Az viszont tökmindegy hogy 34 vagy 39, helyesbítek, nem tudok dönteni, mert: ismerősömnek van egy műhelye és 1 év alatt lát az a műhely kb 11db 34es bmw-t míg 39-esből 100-at, szinte a 10x-esét. Azért gondoltam erre kocsira, mert sok jót hallottam a motorjáról a 2.5ös 6hengeres tds-ről amiben elvileg 12db "világszabadalmú fejlesztés, találmány" található, amit magyarok fejlesztettek, hallottam a megbízhatóságáról, lényegében evés negatív dolgot. Tény, hogy a 39es szebb, de aggaszt, hogy jóval több látogatja a szervizeket mint a 34-es. Ennek az okáról szeretnék több dolgot megtudni, olyan emberektől akiknek van tapasztalatuk, tulajok vagy volt tulajok. Gondolkoztam már azon is, hogy a 39es szériában kétféle diesel motor van a "tds" és a "d". Tudomásom szerint az utóbbi 160-2-3lóerős és már ez a magasnyomású közös nyomócsöves "common diesel" rendszer található meg benne. És ez jóval hajlamosabb a meghibásodásra mint a tds. Ez lehet az oka ? Válaszokat, megjegyzéseket,kritikákat,helyesbítéseket örömmel várom! Köszönöm!

2014. dec. 16. 19:49
 1/10 anonim ***** válasza:

Ezt a cikket nem olvastad? Kétszázezer kilométeren túl sorra fáradtak el a hengerfejek; a turbók és az adagolók sem problémamentesek. Mára a legtöbb BMW-s is belátja, hogy nem a tartósságáról híres ez a tds - nem állítom, hogy nincsenek kivételek, de tizenöt év alatt vajon mennyit fut egy dízel? Keresgélni lehet, de minek tizenkilencre lapot húzni?

Inkább a Common Rail.

2014. dec. 16. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Nem annyira jó motorok azok mint ahogy gondolod és kettős tömegű lendkerékkel is megverte őt a sors, ha ez mond neked valamit. Illetve nem lenne gond velük ha nem a sokadik tulajnál lennének csilliomodik kilométerüket taposva.
2014. dec. 16. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 tnrbee válasza:

Szerintem ez kötelező irodalom vásárlás előtt:

[link]


Nekem a régi BMW-k a kedvenceim, de ha nem akarsz sok problémát, akkor japánt keresgélj. Én is azt hajtok. Nem szeretem, de hibája az tényleg alig van 18 éves kora ellenére. típus: Carina.

2014. dec. 16. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
igen. hallottam ezekről a dolgokról is... azért érdekel ennyire ez az autó mert ismerősömnek 470ezer van épp bene. és még bontatlan a motor.
2014. dec. 17. 10:31
 5/10 anonim ***** válasza:

Ki lehet fogni, sok embernek megy régóta gond nélkül, ennek ellenére nem egy jó hírű motor. 20 éves autókról beszélünk, ismeretlen előélettel.

Én azt mondom, hogy BMW-ből hathengeres benzinest kell venni, azokkal nem szokott gond lenni. Egy 525i-vel nagyon nem nyúlhatsz mellé. 2 literrel eszik többet, de legalább nem romlik el. Mennyit mennél havonta, hogy dízelt akarsz?

2014. dec. 17. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"1 év alatt lát az a műhely kb 11db 34es bmw-t míg 39-esből 100-at"

Azt azért tegyük hozzá, hogy nagyságrendileg legalább ekkora a különbség a két típusból futó autók között, az E34 már nem túl gyakori autó.

Egy jó TDSre meg nagyon kicsi az esély...

2014. dec. 18. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Én diesel autón nőttem fel dieseleket hajtottam mindig. volt pár benzines a lábam alatt 200 lovas 2.0gsi astra 1.8as gti 150lovas 2es golf aminek 1esbe 90, 2.ba 145km/h volt a vége... (szememnek nem hittem) 1.1es citroen sorolhatnám, de nekem nem jön be a pörgés, nem látom értelmét, jó meg van a maga szépsége, de nekem nem adott autóban még nagyobb élményt a dieselnél semmi. kevesebbet eszik jó a tapasztalatom vele, kényelmesebb nyomatékosabb, ha oda lépek neki az is meg tudja lepni az embereket. számomra szimpatikusabb a diesel. nincs semmi gondom a benzinesekkel, ki ezt ki azt szereti...

évente 15ezer km kb.

2014. dec. 27. 10:33
 8/10 anonim ***** válasza:

Nincs azzal gond, hogy te dízelt szeretnél, de a TDS egy kimondottan problémás motorrá vált. Ha belekukkantasz a BMWs fórumokba nagyobb részt mindenhol csak szívnak vele. Új korukban még jók voltak,de ahogy szaladtak a km-ek.

Neked kell tudni, vállalod-e a rizikót. Én magamnak inkább egy common railes E39-et lőnék.

2014. dec. 27. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
és ugye a common rail mind fogyasztásban mind nyomatékban és teljesítményben is jobb. A Common Rail az igazán szerethető dízel.
2014. dec. 27. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Szia!


Nekem 325tds touring-om (E36) van, ZF automata váltóval (tehát nincs kettőstömegű benne). 17éves, 330ezer km-el vettem lassan 2 éve, most van benne 354ezer, és motorikusan szinte tökéletes (egy két tömítés kezd elfáradni, gumi szívócsövek öregszenek). Sokan nem szeretik a td/tds BMW motorokat, mert érzékeny a hengerfeje, ami valóban igaz, de ez ellen tehetsz. Nagyon fontos, hogy amíg nincs középen a hűtőfolyadék höm. mutatója addig szigorúan 2000-alatt kell tartani a fordulatot. De ami talán még fontosabb, hogy ha megérkezel valahova, ne állítsd le egyből, mert a forró hengerfejben megforr a hűtővíz és kinyomja a tömítést, vagy rossz esetben elreped a hengerfej.Tehát mindig járatni kell leállítás előtt is! Fontos még, hogy max 10ezrenként olajcsere, illetve évente gázolajszűrő csere! Szakik szerint 450-500ezer km-nél kell készülni előkamra cserére (hengerfej felújításra), akkor érdemes a vezérlést is kicserélni, és az adagolót,porlasztókat ellenőrizni, javíttatni ha kell. Bódék bírják a strapát, rozsdára kell figyelni, amúgy nem szokott más nyűgje lenni. Ha veszel egy ilyen idős BMW-t főként elektronos gondokkal fogsz találkozni (centrálzár,lámpák,stb) ezek többsége otthon megjavítható, ha van rá készséged-időd. Kb ennyi!


Üdv.:Neo

2014. dec. 30. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!