BMW 325tds e34 vagy e39?
Ezt a cikket nem olvastad? Kétszázezer kilométeren túl sorra fáradtak el a hengerfejek; a turbók és az adagolók sem problémamentesek. Mára a legtöbb BMW-s is belátja, hogy nem a tartósságáról híres ez a tds - nem állítom, hogy nincsenek kivételek, de tizenöt év alatt vajon mennyit fut egy dízel? Keresgélni lehet, de minek tizenkilencre lapot húzni?
Inkább a Common Rail.
Szerintem ez kötelező irodalom vásárlás előtt:
Nekem a régi BMW-k a kedvenceim, de ha nem akarsz sok problémát, akkor japánt keresgélj. Én is azt hajtok. Nem szeretem, de hibája az tényleg alig van 18 éves kora ellenére. típus: Carina.
Ki lehet fogni, sok embernek megy régóta gond nélkül, ennek ellenére nem egy jó hírű motor. 20 éves autókról beszélünk, ismeretlen előélettel.
Én azt mondom, hogy BMW-ből hathengeres benzinest kell venni, azokkal nem szokott gond lenni. Egy 525i-vel nagyon nem nyúlhatsz mellé. 2 literrel eszik többet, de legalább nem romlik el. Mennyit mennél havonta, hogy dízelt akarsz?
"1 év alatt lát az a műhely kb 11db 34es bmw-t míg 39-esből 100-at"
Azt azért tegyük hozzá, hogy nagyságrendileg legalább ekkora a különbség a két típusból futó autók között, az E34 már nem túl gyakori autó.
Egy jó TDSre meg nagyon kicsi az esély...
Én diesel autón nőttem fel dieseleket hajtottam mindig. volt pár benzines a lábam alatt 200 lovas 2.0gsi astra 1.8as gti 150lovas 2es golf aminek 1esbe 90, 2.ba 145km/h volt a vége... (szememnek nem hittem) 1.1es citroen sorolhatnám, de nekem nem jön be a pörgés, nem látom értelmét, jó meg van a maga szépsége, de nekem nem adott autóban még nagyobb élményt a dieselnél semmi. kevesebbet eszik jó a tapasztalatom vele, kényelmesebb nyomatékosabb, ha oda lépek neki az is meg tudja lepni az embereket. számomra szimpatikusabb a diesel. nincs semmi gondom a benzinesekkel, ki ezt ki azt szereti...
évente 15ezer km kb.
Nincs azzal gond, hogy te dízelt szeretnél, de a TDS egy kimondottan problémás motorrá vált. Ha belekukkantasz a BMWs fórumokba nagyobb részt mindenhol csak szívnak vele. Új korukban még jók voltak,de ahogy szaladtak a km-ek.
Neked kell tudni, vállalod-e a rizikót. Én magamnak inkább egy common railes E39-et lőnék.
Szia!
Nekem 325tds touring-om (E36) van, ZF automata váltóval (tehát nincs kettőstömegű benne). 17éves, 330ezer km-el vettem lassan 2 éve, most van benne 354ezer, és motorikusan szinte tökéletes (egy két tömítés kezd elfáradni, gumi szívócsövek öregszenek). Sokan nem szeretik a td/tds BMW motorokat, mert érzékeny a hengerfeje, ami valóban igaz, de ez ellen tehetsz. Nagyon fontos, hogy amíg nincs középen a hűtőfolyadék höm. mutatója addig szigorúan 2000-alatt kell tartani a fordulatot. De ami talán még fontosabb, hogy ha megérkezel valahova, ne állítsd le egyből, mert a forró hengerfejben megforr a hűtővíz és kinyomja a tömítést, vagy rossz esetben elreped a hengerfej.Tehát mindig járatni kell leállítás előtt is! Fontos még, hogy max 10ezrenként olajcsere, illetve évente gázolajszűrő csere! Szakik szerint 450-500ezer km-nél kell készülni előkamra cserére (hengerfej felújításra), akkor érdemes a vezérlést is kicserélni, és az adagolót,porlasztókat ellenőrizni, javíttatni ha kell. Bódék bírják a strapát, rozsdára kell figyelni, amúgy nem szokott más nyűgje lenni. Ha veszel egy ilyen idős BMW-t főként elektronos gondokkal fogsz találkozni (centrálzár,lámpák,stb) ezek többsége otthon megjavítható, ha van rá készséged-időd. Kb ennyi!
Üdv.:Neo
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!