Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel astra f kereplő hang,...

Opel astra f kereplő hang, mitől lehet?

Figyelt kérdés

97-es f astra 1.4 benzin,60 ló, x14nz motorkódú,le lett engedve a hűtővíz és fel lett töltve fagyállóval,azóta egy halk de tisztán kivehető,zavaró, folyamatos kereplő hangot ad a fordulatszám függvényében.

Valakinek valami tipp esetleg?



2014. dec. 14. 20:48
 1/8 anonim ***** válasza:

Szerintem tele van levegővel, próbáld meg légteleníteni, így nem tudom megmondani hogy hol van a légtelenítő rajta mert 3 éve adtam el pont ezt az autómat és már nem emlékszem rá hogy mi hol volt.


De könnyen lehet az is hogy a vízpumpával van valami ami miatt egy idő után erősödni fog ez a hangzavar, szóval ha a légtelenítés nem segít akkor gyorsan vidd el szerelőhöz hogy nézze át az egész rendszert. Sajnos az egyik munkatársam akinek ennél régebbi astrája van pár napja szívta meg azzal hogy behalt a vízpumpája, és előtte hasonló hangzavar volt, de a szerelő akivel megnézette azt mondta hogy a motor a gáz benne és már kapott is javítási időpontot másnapra odafelé menet félúton halt meg az autója, és mivel egy ismerőse sem ért rá így kénytelen volt autómentőt hívni aki kapásból azt mondta hogy a vízpumpa halt be rajta, na a munkatársam egyből nem vitette a szerelőhöz, az autómentős ajánlott neki egy másikat ami kapcsolatban áll velük és egyből odavitette, és ott mondták hogy olyan szinten lett levegős a rendszer részen az újratöltés miatt, részben az egyik kikopott hengerfej tömítés miatt került még több levegő a rendszerbe a víz meg csökkent benne és ez vágta gajra az egészet. Arról nem is beszélve hogy a víztartály olyan szinten volt koszos hogy nem lehetett kívülről látni benne a vízmennyiséget ezért nem tűnt fel neki. Autó meg a földes részen parkolt mindig így azt sem vették észre hogy vizes alatta.

2014. dec. 14. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

ott mondták hogy olyan szinten lett levegős a rendszer részen az újratöltés miatt, részben az egyik kikopott hengerfej tömítés miatt került még több levegő a rendszerbe a víz meg csökkent benne és ez vágta gajra az egészet


mesélj még.


főleg ez a rész érdekelne.

részben az egyik kikopott hengerfej tömítés

2014. dec. 14. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

az első válaszoló nagy spiller az tuti:-D

A hűtö rendszernek nincs légtelenítője, egyszerűen a kiegyenlítő tartályon keresztül megy ki belőle a levegő.

A kelepelő hang több minden lehet.

Pl:

hidrótöke.

ha hideg motornál hangosabb és melegedés útán kicsit csendesedik akkor tuti hidrótöke akar meghalni valamelyik szelepnél.

De lehet az valamilyen "csapágy hang" is

Pl: vízpumpa, ékszíj feszítő görgő, generátor meg még jó néhány dolog aminek semmi köze nincs ahoz hogy a hűtő víz le lett cserélve.

2014. dec. 15. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Csaba1207 ***** válasza:

Csatlakozom.

Egyszerűen le kéne venni a kiegyenlítő tartály sapkáját, kinyitni csumára a fűtést, és kerülni vele egyet, nem szétszaggatva a motort, és lehetőleg üzem melegre járatva, hogy a termosztát is kinyisson. A légtelenítés kész is van. Nyilván pótoljuk a vizet a tartályba, és lehetőleg ha hideg vizet öntesz bele, járó motornál tedd, és utána még járasd egy kicsit.


A kelepelő hang egy ilyen autónál??? Szintén a fenti kommenthez csatlakozom. Hidrotőke, vízpumpa, görgők, generátor. A hidrotőke elcsendesedik, ha meleg lesz a motor. Mikor volt vezérműszíj cserélve? akkor ki lett cserélve a vízpumpa / feszítő görgő is (gyári előírás)? Egy ilyen kocsihoz pár ezer forintok ezek, illik kicserélni, hogy utána ne legyen belőle szívás!!

De mivel tél van, és a hidrotőkére tippelek. Astra jelenség :)

2014. dec. 15. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Astra jelenség :)


bizony . elhanyagolt astra jelenség. így sokkal pontosabb.

2014. dec. 15. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Vida Sándor ***** válasza:
Nézd meg a vezérlő ékszíj burkolatát. Előfordulhat, hogy a munkálatok során valami enyhén megnyomódott, esetleg hozzáér valahol a forgó alkatrészekhez. Ez okozhatja a fordulatszám változással járó keleplő hangot.
2014. dec. 15. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 mocsokmacsek válasza:
Nekem ez a hang azóta van, amióta elszakadt a fordulatszám mérőhöz csatlakozó ékszíj (?) (lány vagyok:)). És a szerelő azt mondta, nem érdemes eredetire kicserélni, mert drága és tök jó bele a kínai utángyártott. De csak akkor tűnt fel a hang, amikor annyira hideg kezdett lenni, hogy csukott ablakkal kezdtem közlekedni. Fordulatszám függvényében van szintén.
2014. dec. 16. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

ékszíj (?)


bowden(spirál)

2014. dec. 16. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!