Ha 5W-40 olaj helyett 10W-40-es olajat teszek az autóba akkor lesz valami gond? Castrolra gondoltam. A kocsi motorja 1.9TDI. '98-as VW.
Csak a hidegindításban van szerepe, hidegen valamivel sűrűbb a 10w40-es, tehát kevésbé ken, de melegen ugyanolyan mindkettő.
Nem fog tönkremenni, de hidegindításnál picivel jobban fog kopni a motor, főleg télen.
Én vagy 0w40-et vagy pedig 5w30at tennék bele, a sajátomba 5w30 kerül a 10w40es előírás helyett. Emellett pedig érdemes visszafolyásgátlós olajszűrőt venni!
A tömítős dologra ne figyelj, az olaj szerepe a kenés és a hűtés, nem a tömítés.
Ebben az esetben én nem váltanék sűrűbb olajra.
Ameddig nem eszi az olajat, addig maradj az eddigi olajnál.
https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Talán -22 nem lesz, ennyire nem látványos -10-ben, de szerintem a lényeget érted...
"Azért gondoltam mert a W10-es -30 fokig jó,a W5 pedig -35 fokig.Magyarországon nincs ilyen hideg és a W10 megfelene ilyen felfogás mellett?"
A 10W olajnak sokkal nagyobb a kinematikai viszkozitása hidegben, mint az 5W-nek, már -5fokban is jelentős különbségek vannak. Menni fog mindkettővel, csak mivel az 5W folyósabb hidegben is az önindító sokkal könnyebben fogja tekerni a motort..
Ha egy autó eszi az 5W olajat enni fogja a 10W-t is.
Mégpedig azért, mert az az olaj hideg állapotú viszkozitását mutatja. Melegoldali viszkozitás 40 tehát mondjuk 80 fokon szinte teljesen azonos a két olaj sűrűsége. Az olajfogyasztáson akkor lehet segíteni ha mondjuk a 10W-40 ről 10W-50 re váltasz.
De hogy a kérdésre is válaszoljak ha megfelelő teljesítményszintű az olaj akkor lehet, de pont télen én nem tenném. Nyáron azt mondom majdnem mindegy, de télen jobb a hideg motornak egy 5W olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!