Hogyan tudják beindítani az oroszok az autóikat minusz 50 fokban?
Úgy értem, hogy a legjobb szintetikus olajok is megdermednek -40 fok körül, nem is beszélve arról, hogy a legjobb akksi is lemerül. És bizony néhány orosz városban nem ritkán van -50 fok körüli hideg.
Hogy indul be nekik így a kocsi?
De a legnagyobb kérdés, hogy hogyan indult be a LADA 30-40 éve, amikor még sehol nem volt szintetikus olaj, max 15W50-es ásványi?
"De a legnagyobb kérdés, hogy hogyan indult be a LADA 30-40 éve, amikor még sehol nem volt szintetikus olaj, max 15W50-es ásványi?"
Úgy, hogy volt hozzá kurbli, amivel meg lehetett tekerni a motort indítás előtt. Ezt nevezték az olaj "feltörésének". A megdermedt olaj pár főtengelyfordulat után kénytelen-kelletlen szivattyúzhatóvá vált, mert nem nagyon volt más választása. Az akku pedig a motor méretéhez képest jókora kapacitású volt: 12 V 55 Ah volt előírva, manapság 40-45 Ah-sakat használnak a hasonló motorokhoz. Ez a kettő együtt elég hatékony volt a hideg ellen, főleg, ha az ember betartotta a gyári előírást a hidegindításra (előmelegítette az akkut indítózás előtt meg ilyenek). Ha meg ez sem volt elég, akkor létezett a Ladához motormelegítő. Ennek hiányában pedig simán alágyújtottak a karternak, hadd melegedjen - már ha nem a korábban is emlegetett "hadd ketyegjen a motor, óccsó a benzin" megoldást használták.
Keresgéltem sokáig, de sajnos nem találom, volt egy eredeti gépkönyvem Zaporozsechez.
Ahhoz volt egy kívül felrakható műanyag cső, amivel a benzinkályha melegét vissza lehetett vezetni a motorra a kopoltyúkon át és akkor mínusz 70 fokig indítható volt. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!