Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada 2105 1.3 szeria vezermute...

Lada 2105 1.3 szeria vezermutengelyel, hogy menne?

Figyelt kérdés
Lada 2105 1.3 hengerfejbol 2mm szedve, konnyitett lendkerek, konnyitett fotengely, jelenleg 316\304 kisalapkoros HMS vezermutengely van benne (szeria karbival). Megy jol a motor, versenyezni, gyorsulgatni jo, de a varosi kozlekedesbe nem jo, alacsony fordulaton berangat 2200 as fordulat alatt nincs ereje, stb! A motorba minden fel lett ujitva (gyuruk, csapagyak, szimeringek cserelve, szelepek becsiszolva, stb. 1000km van benne) Ha tennek bele egy gyari vezermutengelyt, h menne, jobb lenne mint a gyari ( milyen parositas lenne ez szeria vez.tengely konnyitett lendkerekkel,konnyitett fotengelyel illetve a hengerfejbol 2mm szedve)

#Lada #Zsiguli #HMS #tuning vezermutengely #lada sport
2014. dec. 1. 20:19
 1/10 anonim ***** válasza:
Gyári összeállításnál biztosan jobban menne így gyári vezérműtengellyel is, és a használhatósága is megmaradna. Az tuti hogy a könnyített cuccok miatt élénkebb lenne a motor az eredeti állapotához képest, a növelt kompresszió viszony miatt pedig a fogyasztása javulna valamelyest, és egy kis plusz teljesítményt adna.
2014. dec. 1. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Kb úgy menne, mint egy 1.5-ös. Ugye a vezérműtengely miatt a gyári karakterisztika megmaradna, a nagyobb kompresszió viszony miatt pedig kapnál egy kis plusz nyomatékot.
2014. dec. 2. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Nekem is nagyjából ugyanezek voltak benne mikor megvettem, és városban nem volt ideális, ezért kicseréltem a vezérműtengelyt, igaz nekem 1.5 van-ezért 1.7-es níváéra cseréltem. A könnyített cuccok maradtak. Így is sokkal élénkebb az autó vezetés közben mint gyárilag, jobban gyorsul, viszont kicsi lesz a végsebesség, nekem kb 130-nál elfogy a fordulat 4-es váltóval, és 100km/h körül forog a motor olyan 3000felett kicsivel. Egy 5-ös váltóval megoldható a probléma. A fogyasztásban egyáltalán nem látszik meg hogy könnyítettek a dolgok a motorban, tegyél fel Samara karbit, így fogyaszt nekem országúton 7.5litert városban meg max 8.5-9 litert.
2014. dec. 3. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
a fogyasztasom most is turheto, ha nem taposom olyan 90-100 as temponal 8 liter korul fogyaszt
2014. dec. 3. 19:58
 5/10 A kérdező kommentje:
a vegsebesseg nem szamit, 130-140 felet ugyse nagyon megyek vele, az gondolom 5 os valtoval megoldhato lesz! esetleg felrakom a fokolo kereket a gyari tengelyre mert ugy halottam, h azt is kicsit el lehet fokolni, hogy porgosebb legyen.
2014. dec. 3. 20:02
 6/10 anonim ***** válasza:
De most ha pörgőset akarsz, akkor miért rakod vissza a gyári tengelyt? Akkor inkább fokold a mostanit alacsonyabb fordulatszámra. Városba autókázni nem pörgős motor kell, hanem nyomatékos. Azt meg csak lökettérfogatból kapsz.
2014. dec. 4. 01:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
de amugy is kell fokolo kerek mert a hengerfejbol levan szedve 2 mm, ezaltal hoszabb a szij es a vezermu tengely kesik.
2014. dec. 4. 06:40
 8/10 A kérdező kommentje:
ma sikerult betennem a gyari vezermutengelyt! beallitottam a karburatort, a gyujtast illetve befokoltam a tengelyt! nagyon nagy kulonbseg van, mintha nem is az a motor lenne benne! ugrik, mar alacson fordulattol is, ahogy taposom ugy megy, most mar nem gondolkozik! igaz 4-5000 felett mar nincs ugy ereje, de igy akkor is sokkal jobb!
2014. dec. 6. 16:08
 9/10 anonim ***** válasza:
Ez várható volt, a régi tervezésű alkatrészekben igaz hogy van anyag, csak sokszor felesleges helyeken :D
2014. dec. 7. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Látom már régi kérdés, de azért hozzászólnék.


Az nem tűnt fel senkinek, hogy egy olyan motorról van szó, amiben egy HMS 316-os tengely van? Ezt min. 11,4:1 kompresszióviszonyhoz tervezik, vagyis akkor működik megfelelően ha ez megvan. Ha ezt kicseréli az ember egy gyári vezérműtengelyre, akkor a végnyomás a hengerekben simán meghaladhatja a 17 bárt is, már ha megfelelően működik minden. Ezt semmilyen üzemanyag nem bírja (talán ha teljesen elszegényített keverékkel megy...), és be se lehet állítani úgy, hogy gyári tengellyel jó legyen. Ha mégis sikerült, az arra utal, hogy nem volt meg az előírt kompresszióviszony, nemcsoda, hogy nem akart menni alacsony fordulaton.

Nálam nemrég készült egy ehhez hasonló motor (1.7-es HMS 316-os tengellyel). Alapjáratot 1500-ra állítottam. A lendkerék nem sokkal könnyebb a gyárinál, ahogy a főtengely sem. Alapjáraton is elfogadhatóan nyomatékos, de 2000-es fordulattól már bőven jó. Maximális fordulatot 7800-nál korlátoztam (itt tilt a vezérlő). Én ebbe vissza nem merném tenni a gyári tengelyt, már így is 14,8-15 báros végnyomás van, ami megköveteli a 100-as benzint vagy benzin-etanol keveréket. Nem tudom neked hogyan sikerült, valami nem stimmel az a motorral. Bár az a lényeg, hogy jól megy, nem? :D

2015. júl. 18. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!