Lada 2105 1.3 szeria vezermutengelyel, hogy menne?
Látom már régi kérdés, de azért hozzászólnék.
Az nem tűnt fel senkinek, hogy egy olyan motorról van szó, amiben egy HMS 316-os tengely van? Ezt min. 11,4:1 kompresszióviszonyhoz tervezik, vagyis akkor működik megfelelően ha ez megvan. Ha ezt kicseréli az ember egy gyári vezérműtengelyre, akkor a végnyomás a hengerekben simán meghaladhatja a 17 bárt is, már ha megfelelően működik minden. Ezt semmilyen üzemanyag nem bírja (talán ha teljesen elszegényített keverékkel megy...), és be se lehet állítani úgy, hogy gyári tengellyel jó legyen. Ha mégis sikerült, az arra utal, hogy nem volt meg az előírt kompresszióviszony, nemcsoda, hogy nem akart menni alacsony fordulaton.
Nálam nemrég készült egy ehhez hasonló motor (1.7-es HMS 316-os tengellyel). Alapjáratot 1500-ra állítottam. A lendkerék nem sokkal könnyebb a gyárinál, ahogy a főtengely sem. Alapjáraton is elfogadhatóan nyomatékos, de 2000-es fordulattól már bőven jó. Maximális fordulatot 7800-nál korlátoztam (itt tilt a vezérlő). Én ebbe vissza nem merném tenni a gyári tengelyt, már így is 14,8-15 báros végnyomás van, ami megköveteli a 100-as benzint vagy benzin-etanol keveréket. Nem tudom neked hogyan sikerült, valami nem stimmel az a motorral. Bár az a lényeg, hogy jól megy, nem? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!