Mi a különbség a tipronik váltó a szekvencionális váltó és a dsg váltó között? Melyik a jobb?
Szerintem egyik sem jó!
Sokkal jobb az ha te döntöd el mikor akarsz feljebb vagy lejjebb kapcsolni...Tiptronic váltó a kis smartokba divat ahol a lányok nem tudnak visszakapcsolni,ez nekik segítség, de ezt leszámítva szerintem hülyeség.
Te akarsz vezetni vagy inkább az elektronika?
Manuális váltó a legjobb!
"A tiptronic gyakorlatilag egy dsg, csak nem akarták hogy ugyanazon a néven legyen az Audikban és a Skodákban az automata"
Na, akkor tegyünk rendet a fejekben, mert ebből így semmi jó nem lesz.
A Tiptronic a hagyományos, hidrodinamikus automata váltó egyik változata. Működési elve hasonló, mint az Ikarusok Praga váltóinak, de sokkal korszerűbb. Hidrodinamikus a kuplung, bolygóműves a váltó, de a vezérlése elektronikus, ezért lehet kézzel, szekvenciálisan kapcsolgatni. De nem DSG, egészen más.
Szekvencionális váltó nincs, szekvenciális van. Ez csupán annyit jelent, hogy a fokozatokat nem tetszés szerint kapcsolod, egyszerre mindig csak egyet lehet felfelé vagy lefelé kapcsolni. Szekvenciális váltó a Simson váltója, de vannak félautomata szekvenciálisak is, ahol nem kell kuplungolni.
A DSG automata váltó, de más, mint a Tiptronic. Többtárcsás, olajos vagy száraz tengelykapcsolója van, ezt hidraulika működteti. Tehát gép kuplungol helyetted, tud csúsztatni meg minden. A trükk az, hogy két kuplung és két váltó van. Az egyik váltó kapcsolja a páratlan fokozatokat, a másik a párosakat. A sebességváltás csupán csak annyiból áll, hogy az egyik kuplung kiemel, a másik meg összezár, mert mire váltani kell, a következő fokozat már be van kapcsolva a másik fél váltóban. Vagyis 1-esből 2-esbe úgy vált, hogy míg te 1-esben nyomod neki, a másik váltó már 2-esben van, váltáskor csak kiold a páratlan váltó kuplungja és bekapcsol a párosé. Ezt a váltót lehet automataként és félautomata szekvenciálisként használni.
Hogy melyik a jobb? Minden célra más jó. A tiptronic kényelmes, a DSG-hez képest egyszerű és olcsó. A szekvenciális utcai autóban nem túl kényelmes, de versenypályán nincs párja. A DSG villámgyorsan kapcsol, sokféle váltási programot lehet rajta beállítani, de drága és bonyolult. Mivel ez a legfiatalabb a három konstrukció közül, ezért még nincsenek vele hosszú távú tapasztalatok, de nem kell tőle félni.
A tiptronicnak semmi köze a DSGhez. A tiptronic egy sima elektrohidraulikusan vezérelt automata váltó, amiben tudsz "kézzel" is sebességet váltani.
A DSG felépítése teljesen más.
Nos olyan, hogy szekvenciális váltó, olyan nincs külön, mert ma már mindenféle autómatánál megtaláljuk a + - jeleket a váltón, vagyis hogy fel-le tudsz váltani, ezt jelenti hogy szekvenciális.
A tiptronic az Audi egykuplungos automataváltója. Igazából ez egy elég jól sikerült váltó, olyannyira, hogy már mindenféle automataváltót tiptronicnak hivnak, pedig a tiptronic csak az Audi váltója!!!
A DSG a VW csoport automataváltója, különlegessége, hogy duplakuplungos, nagyon finoman és gyorsan vált, nagyon takarékos, ez már tényleg kiszoritja a manuális váltót. Bekerült az Audikba is S-tronic néven, de lassan minden nagy autógyártónak van duplakuplungos váltója.
Legjobb szerintem a DSG, bár sokan félnek a használt daraboktól, pedig nem kell félni tőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!