Ha kiveszem a gyertyát az autóból, akkor tényleg nem szabad már vissza tenni?
Olyan volt mintha 3 henger menne, nem volt húzása az autónak. Megnéztem a gyertyát, nincs-e rajta valami rendellenes és vissza tettem.
Beszéltünk ismerőssel és leszedte a fejem, hogy ilyet nem lehet csinálni, ha kiveszem nem tehetem vissza!
Ez igaz?
Én annyira értek a kocsikhoz, hogy megtankolom, izzót, biztosítékot, gyertyát ki tudom cserélni.
Akkor vegyek most már másik gyertyát és addig ne is menjek vele?
Miért ne tehetnéd vissza? Talán megromlik a levegőn? Ha nem ejted el a kiszerelt gyertyát, nyugodtan vissza lehet tenni. Arra figyelj, hogy ne kerüljön kosz a motorba a gyertyanyíláson át - ha nagyon mocskos valamiért a gyertya környéke, először megtörölgeted, utána szeded ki. De hacsak nem okádja a szelepfedél alól az olajat a motor, nem olyan koszos az.
A gyertyán található egy tömítőgyűrű, néhányan még mindig azt hiszik, hogy ez olyan, mint a féltengely roppantógyűrűje, amit csak egyszer lehet használni. Pedig nem így van: ha a gyertyát megfelelő nyomatékkal húzod meg, a tömítőgyűrű rugalmas alakváltozást szenved és kiszereléskor még vissza tud állni az eredeti méretére, újabb beszereléskor tehát ismét tömíteni fog. Ha ész nélkül túlhúzod, akkor legközelebb már nem fog tömíteni, mert megroppan. De egyrészt ez nem tesz jót a könnyűfém hengerfejbe fúrt menetnek, másrészt ilyenkor is csak a tömítőgyűrűt kell cserélni (bár azt meg sehol nem lehet külön kapni).
Viszont ha már kiszeded, akkor érdemes ellenőrizni a hézagot egy hézagmérővel, mert az a használat során elállítódik, és néhány típusnál képes a gyújtótrafót is hazavágni a túl nagy gyertyahézag. (Pl. a Renault Valeo trafóit) A nygobb gond az, hogy ha nem megy minden henger, hiába veszed ki a gyertyát, szabad szemmel nem fogod látni ha már nem jó - pl. ha átüt a kerámia szigetelésnél - ezért szokták inkább kicserélni ha a motor rendetlenkedik.
Amúgy dicséretes az igyekezeted, a feleségem is képes tűsarkú cipőben kisestélyiben kereket cserélni, ezért (is) vettem el...
:D
Köszi! :D
Nem méregetem a hézagot, ráfér már egy gyertyacsere. De csak hétfőn tudok venni. Remélem csak az a baja. De holnap még használnom kell, vagyis kellene a kocsit. Üresben felpörgettem a motort egy rövidke időre, utána ment a 4-ik henger is. Ezért gyanús, hogy gyertya baja van.
Kicseréltem a gyertyákat. moat meg hidegen úgy rángat, hogy majd kiesek a kocsiból. ( a gyerek meg hátul kiabál "mit csinálsz már anya?") :D 1, 2 be rángat nem akar felpörögni. Csak úgy tudok indulni, hogy nagyon finoman adok gázt, 2 megint nagyon finom gáz, Aztán gyors 3ba vágom, onnan visz rendesen. Melegen már semmi baja. Indul pöccre. Alapjárat normális. Csak 1-2be nem szereti a gázadást. Gyújtókábelt is cserélni kéne?
Vagy ne nézzetek hülyének, de a kuplungtárcsa nem lehet? Megköszönném a segítséget, jó tanácsokat. 1.4 benzines. Ford 95-ös.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!