Idővel motorokban a szelephézag nőni vagy csökkenni szokott inkább? A gyorsabb motorok gyorsabban elállítódnak a nagyobb, erősebb rezgésektől?
Nincs jobbik eset!
Nem véletlen van a hézagnak egy ideális tartomány megadva!
A hézag a kisebbik gond ami minent tökretesz nagyon lassan és majd 2-3 tulajnál kijön, nagyobb gond amikor azt hiszik, mert pöfög a motor le se szedik a hengerfejet!
100emberből 99 le se szrrrja a tömítőél geometriáját, ha esetleg már nem tömít a szelep ad a szrnk egy pofont és össze csiszolja, mert a téeszcsében azt hallotta a cocializmusban. Az eszébe se jut a tömítő él pontos mérete milyen fontos!
Nőni: nagyrészt himbás járművek a himba felületi kopása miatt(hidegen indításkor felpörgetés, tilos hidegen gázt adni indítás közben, jól beállított jármű gázadás nélkül beindul és beáll alapjáratra)
Fogyni: szelep-szelepfészek kopása (szélesedik a tömítő él) és felfelé úgymond "beül" a fészekbe a szelep.
Illetve hibás hidrotőke esetén is nő a hézag, mert hogyha totál bedugul a tőkén a furat akkor nemtud a tőke utána korrigálni, viszont csökkenő szelephézagnél ez azt jelenti egy örök ingadozás lesz. Elsőnek elkezd csökkeni mivel "felül" a szelep a fészekbe, de a tőke a bütyökre már rátámaszt és akkor megkopik a veztengő és probálja összenyomni a dugult tőkét.Utána megint kezdődik elejéről.
Rossz szelephézag esetén extrém terhelésnél főtengely csapágy is bánhatja, ha pedig nem köszörülhető a főtengely(pl. nitridált) akkor a főtengely is kuka! Ilyenkor pár száz ezer Ft oda!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!