Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik motor a jobb? 1.2 16v...

Melyik motor a jobb? 1.2 16v 75Le vagy 1.4 8V 75Le?

Figyelt kérdés
Egyébként Renault motorról van szó.
2014. nov. 9. 08:03
 1/4 anonim ***** válasza:
Szerintem az 1.4 8 szelepes,igaz,h nem annyira szellős mint a 16 szelepes de az viszont csak 1.2 cm3 és tapasztalataim szerint úgyis pörgeti az ember mert elvárja a teljesítményt.És itt 75 lovas mind a kettő tehát szerintem jobb a 75 lovat kissebb fordulaton nagyobb cm3-vel ostorozni mint fordítva...
2014. nov. 9. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon jó kérdés. De tényleg. Attól függ hogy mire.

Teljesítményben ugyan egyformák, már ami a maximális értéket illeti, de viselkedésben eléggé eltérőek. A 16 szelepes motor igényli a pörgetést, magasabb fordulatszámon adja le a nyomatékát. A 8 szelepes motor "lustább" karakterű, kevésbé pörgetve is van értékelhető nyomatéka, kicsit könnyebb vele elindulni és váltani sem kell vele olyan gyakran mint a "hegyesebb" motorral szerelt autóban.

Ha most választás előtt állsz, akkor azt kell megvizsgálni hogy mire kell neked az autó, pontosabban milyen forgalmi szituációban fogsz a legtöbb időt eltölteni. Ha gyér forgalomban, kis terheléssel, közel állandó és viszonylag nagy sebességgel utazol akkor a 1.2 16V megfelelőbb (valamelyest). Ha csomagokkal, utasokkal, zsúfolt városi forgalomban kell közlekedned akkor az 1.4-es a jobb választás.

Hengerűrtartalomban nem ég és föld ugyan a két motor, nagyon kis különbségekről van szó, de vannak különbségek.

Aztán a menetdinamikán túl is akad eltérés, nem ismerem pontosan a Renault motorjait, de elképzelhetőnek tartom hogy a 8 szelepes motor nem hidrotőkés szelephézag kiegyenlítésű hanem régimódi himbás, állítható szelephézggal, ez némi plusz karbantartást igényel a 16 szelepes hidrotőkés megoldásához képest, ám előbbi nem nagyon tud elromlani, míg a hidrotőkék el tudnak úgy szennyeződni hogy cserélni kell őket és nem is lehet megállapítani hogy melyik a hangos (mert ez hanggal is jár) az összeset cserélni kell, vagyis 16 db-ot, ez nem kevés pénzbe kerül. Viszont ha jól működnek a hidrotőkék akkor azok nagyon csendes motorüzemet tudnak biztosítani. A vezérműben lehet még különbség hogy a 16 szelepesnek szíjas hajtású a vezérműtengelye, a 8 szelepesé pedig láncos. Előbbit időnként cserélni kell, az utóbbi viszont kiszolgálhatja a motor a teljes élettartama alatt. DE, itt megintcsak van még különbség a járáskultúrában, a szíjas motor csendesebben jár, a láncos meg hangosabban.

Na szóval ember legyen aki megmondja hogy melyik motor a jobb. Bizonyos szempontok alapján lehet értékelni őket, de objektíve nem kimondható hogy melyik a jobb.

2014. nov. 9. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Sok szép infó kolega :) de megjegyezném,h a 8 szelepes is szíjjas,illetve lehet szíjjas is...de egyébként tényleg az számít,h mire akarod használni...ha pl fiatalon szeretnél bütykölni,tuningolgatni akkor a 16v és tekerd szét...ha hosszú távra veszel autót és vegyes használatra akkor az 1.4 8 szelepes ideálisabb.Bár tény,h valóban lomhább...szerintem
2014. nov. 9. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Most vettem autót és 1.2 16V 75 lóerős.

Az tény hogy pörgős de 1-2 személlyel szerintem jól húz.

Ebből a motorból elég keveset láttam. A lényeg hogy azért nem a 60 lóerőst akartam.

2014. nov. 9. 09:18

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!