Danuvia 125 alkalmas mindennapi hasznalatra?
Megfelelően karbantartva és néhány pici módosítással(főleg a gyújtás terén) alkalmas a Danuvia is.
De a régi gépekkel foglalkozni kell.
Apriliát más kategória. Azt megveszed aztán csak néha kell hozzányúlni. (de akkor a kopó alkatrészekre lehet hogy jóval többet kell költeni mint egy régi motor esetében)
Alkalmas, de csak akkor ha értesz is a motorokhoz és nem esel kétségbe ha véletlenül nem indul, tehát meg tudod javítani magadnak. A gyújtása nem valami acélos, azt esetleg lehetne modernizálni, mondjuk csinálni rá egy elektronikus gyújtást, ahol a megszakító tulajdonképpen csak jeladóként működik. Ha szépen van kivitelezve a kutya nem mondja meg hogy nem gyári.
Amire még figyelni kell, hogy nagy melegben ne hajtsd nagyon, mert egy kicsit alulméretezettek a henger hűtőbordái és könnyen túlmelegszik.
Régen volt Danuviám, néha volt csak kisebb baj vele, de nagyon egyszerű motor, könnyű karbantartani. Ha lenne lehetőségem, ma is azzal járnék a melóba.
ráadásul meg is nézik. ki ezért, ki azért.
Jut eszembe arról amit előttem írtak, ha tényleg értesz hozzá egy kicsit akkor egy szerszámos doboznyi szerszámmal pár perc alatt kb bármilyen hibát meg lehet oldani.
Ha pedig (még) nem értesz hozzá, de nem félsz beletanulni akkor vegyél egy felújításra várót. Szedd szét az utolsó csavarig, újíts fel mindent és rakd össze.
Aztán ha már ismered minden porcikáját nem érhet meglepetés.
(Nekem Pannóniám van, és se értettem hozzá. Darabokba vettem, összeraktam, nagy nehezen papíroztam, Mentem vele pár km-t ahol szépen kijöttek a hibák amiket elkövettem. Ezek javítása után már nem félek 100km-nél hosszabb útra menni vele mert tudom hogy ha baj lenne jó eséllyel bárhol meg tudom csinálni. )
Összességében kb ugyanannyira jön ki a felújítás mintha veszel egy felújítottat. Persze a saját munkadíjadat nem beleszámolva. De cserébe ismerni fogod a motort.
Dugattyú csere és egyebek meg nem egy nagy ördöngőség. Egy alap felszereltségű műhelyben, pár hulladék vasból egy kis kreativitással minden szükséges célszerszámot meg lehet csinálni hozzá. Annyira egyszerű szerkezet. Nyilván henger fúrását, főtengely felújítást és hasonlókat(bár más nemigazán van :D) szakemberrel érdemes. Kivéve ha van mindenhez célszerszámod és szakértelmed.
Hibák szinte biztos hogy lesznek a felújítás során. Elvégre csak-csak emberből vagy. És ha ez nem a sokadik motorod amit felújítasz akkor biztosan lesz amit el is fogsz szúrni. Ezt bele kell kalkulálni. (tanulópénz. De nyugi, mindenki megfizeti aki hasonlóba fog)
A két motort pedig nehéz összehasonlítani. A Danúviából már kevés van. Nem nem egy tömeg motor, de pont ezért mindenhol megnézik, megcsodálják. De foglalkozni kell vele. Arra is van esély hogy lerobbansz valahol. De azt jó eséllyel tudod helyben javítani.
Az Aprilia meg egy tömeg motor. Sok van belőle, nem egy nagy látványosság. De megy. Valamivel jobban és megbízhatóbban mint a Danúvia. De ha mégis lerobban (bár ha megfelelően karban van tartva és nem hajtod szét akkor erre nincs nagy esély) akkor bajban vagy.
Gépkönyvében gondolom benne van. De pontos információkkal nem tudok szolgálni.
Egyébként meg:
veteran.forum.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!