Jó befektetés/ötlet manapság rendbe rakatni egy 93-as vw 3-as Golfot?
Néhány éve nálam van ez a 3-as és most úgy gondoltam rendbe lesz rakva. Vettem is egy másik autót amíg ezt nem tudom használni.
A projekt költséget 3-400 eft-ra saccolom (max. 600 eft);
-kaszni lakatolás
-komplett festés
-futómű kopó/használódó alkatrészek
-jobb állapotú bontott kárpitok
-új lámpák
-+ sok apróság
Motoron csak hengerfej tömítés csere (sikoltatással együtt persze), amúgy megy mint állat :).
Cél a jó állapot, kis üzemeltetési költség és napi használat.
Leginkább azok válasza és ötlete (privát üzenetben is) érdekelne aki ilyet végig csinált.
Jobb egy 5 éves 4 millás autóba 2900 euróért turbót cseréltetni?
Vagy 67e km-es hiteles autóba ~600eft-ért adagolót cserélni mert beszart?
Szerintem nem tudod, mit jelent a befektetés szó - ez ugyanis azt jelenti , hogy az a pénz,amit valamire költesz utána többszörösen megtérül, azaz utána több pénzed lesz, mint amennyit befektettél.
Egy félig roncs autóra rákölteni több, mint fél milliót, az nem befektetés, hanem pénzkidobás, ebböl hasznod semmi sem lesz.
Befektetés?? Soha nem fogja senki kifizetni azt amit ráköltesz. tehát nem fog 600ezerrel többet érni, sőt! Ha meg láthatóan tuningosra ,szpojleresre, rikító sárgára csinálod akkor még a piaci árat sem kapod meg érte mert senki nem akar raccsingos "hülyegyerekautót" amit biztos hogy széthajtottak. Még ha nem is.
Magadnak ,hobbinak jó ez, de pénzügyileg nem.
kedves 3#,
Többféle kontextusból is meglehet közelíteni a befektetés szót. Én a gépjárművek, továbbiakban autó hosszú távú üzemeltetési költségeit vettem figyelembe. Gyakorlatilag egy nagy szerviz lenne. Amitől azt várom, hogy alacsony költségű, üzembiztos, egyszerű mint a szög autóm legyen.
Nem a nyerészkedés motivál itt.
Nem szpojlerezgetni akarom és nem is húznám a motort!
Gyári méretű/geometriájú: rugók, lengéscsillapítók, kipufogó, adagoló, turbó. Fólia nélküli üvegek.
Ennyi.
Nem tudom, 600 szerintem is sok. Pedig öreg autó párti vagyok.
Az a baj, hogy most ráköltöd, és 3-4 év múlva kezdheted előlről. Megint elkezd majd rohadni, hegeszteni, festeni kell, alvázvédelem, új fékek... És akkor megint benne lesz több száz ezerbe. Tudom, mert én is ezt csinálom, csak nem egy hármas Golffal, hanem kicsit értékesebbekkel.
Amire még azt mondanám, hogy belefér ebben az esetben, az olyan 200 ezer.
Ha nem fűz hozzá valamilyen szoros érzelmi dolog, szerintem add el, ha tényleg olyan sokat kell rá költeni.
Kapsz érte 200-at, hozzácsapod a 600-hoz, 800-ból azért már igen jó autókat lehet kapni.
4 millás autóba 2900 euró az autó árának negyede.
200 ezres golf3-ra 600 az autó 3 szorosa.
Soha nem kapod vissza a beletett pénzt.
nem baj.
meg lesz csinálva és kész.
ha tényleg 600-at bele teszek az már tényleg sok, max.300 lesz.
200 + 300 = 500
tehát, 5 év alatt lehasználom az értékét (piaci + bele rakott), évi 100 eft-os amortizációval. Aztán, eladom 100 -ért.
100-at még ma is adnak egy négykerekű rozsdáért.
jól mondom spricc?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!