Miért nem tudok vezetni?
Az, hogy X órát kell vezetni, nem jelenti azt, hogy ne vizsgázhatnál akár 5X óra után. Ha nem megy, vegyél több órát.
Normálisan azt mondanám, még csak az elején tartasz, max. Neked több óra kell, ne aggódj. De mi a nehéz a megállásban?! Mész gyökkettővel, meg kell állni, fékezel, megállsz. Miért vagy forgalomban, ha kb. a legegyszerűbb dolog a sima haladáson kívül nem megy?
(Mondjuk én nem tudok autót vezetni, csak motort egy kicsit, de annak ráadásul 2 kereke van, autóval se lehet nagyobb művészet fékezni és megállni, sőt.)
Lehet az oktatód a szar. Érdemes akkor váltani.
Én úgy kezdtem, hogy zárt pályán elindultam, megálltam, elindultam megálltam. Amíg ez nem megy, addig ne is a forgalomban vacakolj.
Viszont érdekességképp:
Itt van a tanpálya ahonnan mindig kimentünk az oktatóval:
A legelső alkalommal úgy kezdtem, hogy padlófékkel belecsúsztam a forgalom elől elzárt területbe :)
Előfordul, hogy az ember bénázik. Én a 9. óráig el se hagytam a tanpályát. (ma már az se kötelező pedig)
Elindulás/megállást nem oktatta az embered?
Indulás: benyomod a kuplungot, 1-esbe váltasz. Adsz egy kis gázt és elkezded felengedni a kuplungot. Amikor érzed, hogy kicsit rezeg az autó és kezd elindulni, akkor a kuplungot megtartod, nem engeded fel, a gázt se nyomod se kevésbé, se jobban. Ha már a kocsi minimum gyaloglás sebességével elindult (érezni is fogod, hogy nem ráz annyira), szépen elkezded felengedni a kuplungot, jobban és jobban, de csak finoman. Ha úgy érzed, hogy a kocsi lassul vagy rángatni kezdene, akkor adj neki egy kicsit több gázt.
Pár ilyen elindulás után próbáld megszokni/megjegyezni, hogy mekkora gáz kell neked ahhoz, hogy a kocsi simán induljon el. Kocsifüggő.
Váltani:
Haladsz egyesben a fent leírt sikeres elindulás után. A jobb lábad leveszed csontra a gázról de közben már tövig be is nyomod a kuplungot. Gázon nincs lábad, a kuplungon rajta vagy padlóig folyamatosan. Bal kezeddel fogod a kormányt, a jobb kezeddel pedig 2-esbe teszed. A kuplungot pedig elkezded finoman felengedni, de közben adj egy kis gázt is neki, ne padlózz, csak nyomd egy kicsit be. Itt is megszokod majd, hogy váltásnál mekkora gázra van szüksége a kocsidnak. A kuplungot itt is finoman engeded, fel, de nem kell annyira mint 1-esnél.
Megállás. Neked elég ha a kuplungot benyomod és közben a féket amíg meg nem állsz. Amúgy ha csak lassítani akarsz kicsit, akkor kuplung nélkül fékezünk, de nem álló helyzetre, mert lefulladsz.
Ne úgy állj hozzá a vezetéshez, hogy neked a kötelező óraszám levezetése után LE KELL vizsgázni, azzal se foglalkozz, hogy a többiek mit mondanak, lódítanak arról, hogy nekik milyen szuperül ment a vezetés kezdetektől fogva.
A kötelezően meghatározott óraszám a legtöbb embernek igenis kevés, vannak kivételek, de ők vannak kisebbségben.
Arról nem illik beszélni, hogy a hivatalos időn túl ki merre mennyit gyakorolt, de részedről nem is ez a fontos.
Elárulom neked, hogy a tanulók nagy részénél ugyanezek a problémák előfordulnak, amiket leírtál, de előbb-utóbb ráéreznek a helyes cselekvéssora, vannak akik hamarabb, mások később.
A ráérzés a kulcsszó, ha néhányszor sikerül megtalálni azt a mozdulatsort, ami jó, onnantól kezdve sokkal könnyebb lesz, nem sok idő múltával szinte természetes.
Megállásnál általában az a hiba, hogy a tanuló a lassulás mértékét nem érzi, és a fékezés az utolsó pillanatban pánikszerű. Az oktatónak illene segíteni, többször is szólni a tanulónak, hol kezdjen óvatosan fékezni, hogy pl. a Stop táblához már megfelelően lelassulva érkezzen.
Ez lesz az alapja a zöld lámpánál kanyarodásnak is, hisz olyan kor haladni kell, de a kanyarodáshoz megfelelően le is kell lassítani.
A lassú elindulással neked most még nem is érdemes foglalkoznod, alakul majd az is, annak többek között az is lehet az oka, hogy még nem látod át a közeli eseményeket, inkább közlekedsz a kelleténél lassabban.
Kíváncsi vagyok, hol van ez a 15 órás minimum - az aztán tényleg kevés.
Sok minden befolyásolja azt, hogy mennyi idő után vizsga-érett a tanuló, nálunk ez általában 40-50 óra után jelentik ki az oktatók, de vannak esetek amikor még ennél is több idő szükséges az alapok elsajátításához (és van, amikor 30-nál kevesebb is elég)
Milyen időnként vezetsz?
Az is megfontolandó, hogy pihensz picit, kihagysz legalább egy hetet, az agy olyankor is dolgozik, s van ideje a hibákat is kielemezni.
Az oktatóddal milyen a viszonyod?
Normális oktatóval meg lehet beszélni a problémákat, és próbál segíteni, elmondja, hogy bizonyos helyzetekben mire próbálj figyelni, nem hagyja, hogy egyedül szenvedj a megoldás megtalálásán (pl az említett fékezés-technika, kanyarodás, érkezés a kereszteződés túlsó oldalára - apróságok segítenek, de a tanuló erre nem biztos, hogy magától rájön)
Szerintem Szlovákiában van a 15 óra.Jobban mondva 16. 11*90 perc.Eddig tartott nálunk a vezetés oktatás.
Nem kell aggódni a végére jobban fog menni.Aztán ha mégse, akkor veszel + órákat.
Koszonom mindenkinek a választ. :) Igen, én is így szoktam csinálni, csak meg nem megy olyan gyorsan és osszetetten. És az oktató már jobban várja el tolem a dolgokat, csak meg ez nekem nem megy, úgy ahogy o akarná...
Igen Szlovákkiában van így, 15 x 40 perc. Heti két - három alkalommal vezetek, decemberben kellene már vizsgáznom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!