Mi a véleményetek a Renault Laguna-ról?
Franciát ne, mert... hallottam már párszor, tegyük is ezt félre.
Szóval a sedan változatra gondoltam. 2003-as kiadásIG. 2000 ccm3 hengerűrtartalommal maximum. Mit kell ezekről az autókról tudni?
Laguna I volt nekem, nem volt rossz autó, csak az enyém szét volt rohadva a küszöbvégeknél, és a hátsó sárvédő íveknél.
A Laguna II-ről viszont nagyos sok rosszat hallottam.
Ismerősök között volt néhány első generációs Laguna tulaj. Ez egyiknél 340 000km alatt nem volt csak kötelező szerviz, utána sikerült tetőre vágni. Egy másik csak nyűglődött vele..
Ha jót fogsz ki, akkor nincs azzal gond.
2000-es Laguna-m van. 1.9 dci.
Életemben nem gondoltam, hogy Francia lesz az első kocsim. Valami kisebb Hondában gondolkodtam, azt mégis itt kötöttem ki.
Kezdetben a kuplunggal be is szívtam, az egy 100-asba fájt, munkadíjjal együtt ismerős szerelővel, viszont gyári került bele (kinyomóval együtt)
Sajnos rozsda az van nekem is alulról. De csak alulról, ha leveszem a védő burkolatot. Ha nem mászol alá, akkor egy makulátlan kocsit látsz csak. Ez sajnos eléggé idegesítő, de nem típushiba. Ismerősök szerint egy 14 éves autónál előfordul.
Elméletileg egy kis kaparászás, rozsdaátalakítózás és védő festés majd megoldja.
Azóta viszont nem volt komoly gondom vele. Kb 6ezret mentem vele olyan, fél év alatt.
Viszont iszonyúan vicces egy jószág, imád szórakozni az idegeimmel.
Nekem ilyen kisebb gondjaim voltak max:
Egyszer olyan problémám volt, hogy nem tudtam felmenni vele egy kicsi emelkedőn, illetve nem forgott balra a kormány. Azelőtt is volt olyan bajom, hogy a körforgóban úgy éreztem, hogy a gázpedál mintha akadna.
Nos kollégával leírtuk már, hogy szervó para lesz, mert elveszi a gázt. De utána majd összeszrtam magam amikor kiderült, hogy a padlón lévő szőnyeg(nem a gumi) megakasztotta a kormányt amikor balra tekertem, de csak a végefelé, és emiatt a szőnyeg felfelé nyomódott, visszafele nyomva a gázpedált. Azóta a szőnyeg a csomagtartóban hever. A vicc, hogy nyertem pár lovat, jobban gyorsul, biztos visszafogta a pedált egy picit.
A legutóbb pedig a helyzetjelzőt hiányolta a számítógép. Szenvedtem vele, mert minden jól világított. 2 nap múlva derült ki, hogy a rendszámtartó alatti egyik lámpa érintkezése volt gyenge hátul. (fene gondolt arra is, egy sötétebb reggeli napon vettem észre véletlenül amikor kinyitottam a csomagtartót) Az is jó azóta.
Amikor a kocsit használni kezdtem, akkor az egyik index égett ki, kb az első 100m-en.
Néha a 1-2 körforgóban csikorog a kerék.
Illetve párásabb időben a hosszbordás szíj is.
Egyik se komoly gond, de valahogy mindig komolyabbnak tűnnek elsőre, aztán kiderül, hogy semmi para. Csak játszik az idegeimmel.
Az élvezet része pedig:
A fentieket elhagyva, eléggé bejött a kocsi. Kényelmes, jól megy. Nem kicsi, a fogyasztása remek. Ha teheted, félbőr kárpittal vegyed. Nagyon jól néz ki, de mégse izzad bele a segged nyáron mint a full bőrbe.
Amit viszont nagyon nem szeretek benne, az az orra. Emberfüggő biztos, de nekem zavaró, hogy nagyon hosszú az eleje (számomra). Ezért 95%-ban csak hátrafelé parkolok vele. A házunk előtt gyakori, hogy a parkolóból való kihajtás közben nem látok ki balra a sok autótól ami a járdán áll (tilosban). Eléggé nehéz biztonságosan kiállni ekkora orral, hisz mire már kilátok az ablakon a főútra, addigra az orrom félig kint van.
Összegezve, én típus hibákkal nem találkoztam még és szeretem ezt az autót. De mint minden használt kocsinál, itt is akadhatnak bajok, plusz kompromisszumokat is kell kötni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!