Az igaz, hogy a 16 szelepes benzinmotort jobban kell pörgetni, mint a 8 szelepeset, hogy leadja a maximális nyomatékát?
hát én azt tudom hogy minnél kevesebb ccm jut egy hengerre annál pörgősebb, de szerintem a 16 szelep jobban pörög.
van 1 hengered aminek legyen 500ccm-s égéstere ha abba 1 szelep x mennyiségű benzint juttat (ez van 8 szelep esetén)annál szerintem nagyobbat robban az ahova 2 szelep 2x mennyiségű benzint juttat. A nagyobb robbanás gyorsabb forgatónyomatékot eredményez szerintem amitől nő a nyomaték is. Remélem nem mondtam hülyeséget xD
Igaz. Ahogy írták is, alacsonyabb fordulaton éri el a nyomatékcsúcsot, cserébe viszont magasabb fordulatszámon nincs annyi erő.
Ezzel szemben a 16 szelepes alacsony fordulaton halottabb, de ha kipörgeted, megjön az ereje.
Ha valaki takarékosan vezet, nem pörgeti ki a motort, és korán fel szokott váltani, jobb választás a 8 szelepes. 16 szelepes motorok a sportosabban vezetőknek valók igazán.
Én ezt így gondolom.
Igaz az a mondás, hogy a 16v-t jobban kell pörgetni, hogy a max nyomatékot elérje, de ez a max nyomaték több is mint a 8v esetén.
A grafikont nézve az látszik, hogy a 16v minden esetben(LE/NM fordulatszám tartományban) megelőzi a 8v-t
Ugyanez a helyzet a swift 1.3 16v és 8v esetén is, csak azt a grafikont most nem találom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!