Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az igaz, hogy a 16 szelepes...

Az igaz, hogy a 16 szelepes benzinmotort jobban kell pörgetni, mint a 8 szelepeset, hogy leadja a maximális nyomatékát?

Figyelt kérdés
Valahol olvastam vagy hallottam ilyesmit, vagy fordítva volt, már nem tudom. Igaz lehet ez?
2014. okt. 27. 14:59
 1/7 anonim ***** válasza:

hát én azt tudom hogy minnél kevesebb ccm jut egy hengerre annál pörgősebb, de szerintem a 16 szelep jobban pörög.

van 1 hengered aminek legyen 500ccm-s égéstere ha abba 1 szelep x mennyiségű benzint juttat (ez van 8 szelep esetén)annál szerintem nagyobbat robban az ahova 2 szelep 2x mennyiségű benzint juttat. A nagyobb robbanás gyorsabb forgatónyomatékot eredményez szerintem amitől nő a nyomaték is. Remélem nem mondtam hülyeséget xD

2014. okt. 27. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
És a nagyobb forgatónyomaték miatt szerintem jobban fog pörögni.
2014. okt. 27. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Igaz. A 8 szelepes alacsonyabb fordulatszámon is nagy nyomatékot ad le, így nem kell olyan sokszor váltogatni kisebb fokozatba gyorsuláskor. A 16 szelepest meg jobban fel kell pörgetni hogy elérje a kellő nyomatékot.
2014. okt. 27. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Kevesebb szelep=kevesebb alkatrészt kell mozgatni, ez kis fordulaton előny, nagy fordualton viszotn már nem képes átereszteni annyi benzint, meg nem olyan gyors a töltetcsere, ezért romlik a teljesítmény magas fordualton.
2014. okt. 27. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Igaz. Ahogy írták is, alacsonyabb fordulaton éri el a nyomatékcsúcsot, cserébe viszont magasabb fordulatszámon nincs annyi erő.

Ezzel szemben a 16 szelepes alacsony fordulaton halottabb, de ha kipörgeted, megjön az ereje.


Ha valaki takarékosan vezet, nem pörgeti ki a motort, és korán fel szokott váltani, jobb választás a 8 szelepes. 16 szelepes motorok a sportosabban vezetőknek valók igazán.

2014. okt. 27. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Igen, pont ezért nem értem, mi fenének erőltetik a tök hétköznapi autókba a 16 szelepes motorkat. Utána meg ki kellett találni mindenféle csoda szelepvezérléseket, hogy alsó tartományokban is használható legyen a motor. Így már elég jól vezethető autók születtek, de van bennük egy plusz hibalehetőség, ami bizonyos típusokban szeret is elromlani.
2014. okt. 28. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Én ezt így gondolom.

Igaz az a mondás, hogy a 16v-t jobban kell pörgetni, hogy a max nyomatékot elérje, de ez a max nyomaték több is mint a 8v esetén.


A grafikont nézve az látszik, hogy a 16v minden esetben(LE/NM fordulatszám tartományban) megelőzi a 8v-t


[link]


Ugyanez a helyzet a swift 1.3 16v és 8v esetén is, csak azt a grafikont most nem találom.

2014. okt. 28. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!